Niniejsza praca traktuje o komunikacji marketingowej stosowanej przez detaliczne sieci handlowe. Na przykładzie TESCO Polska ukazano działania z zakresu komunikacji marketingowej prowadzone podczas otwarć placówek handlowych. Do celów badawczych wykorzystano dane dotyczące otwarcia CHM (Compact HiperMarket) w Kościerzynie i HM(HiperMarket) w Kluczborku. W wyniku przeprowadzonych analiz wyciągnieto wnioski, iż w działaniach związanych z otwarciami placówek TESCO Polska (bez względu na format otwieranego obiektu) zastosowano wiele wspólnych narzędzi i metod komunikacji marketingowej, które ze względu na swą skuteczność, lub adekwatność do lokalnych uwarunkowań mogły zostać zastosowane w wielu obiektach na terenie kraju. Natomiast planowanie działań marketingowych dla każdego nowego sklepu wymaga indywidualnego podejścia, a także analizy możliwie dużej ilości czynników indywidualnych w danym otoczeniu rynkowym, które mogą mieć wpływ na ostateczny efekt zaplanowanych działań.
That dissertation is about marketing communication used by the retailer’s chains. Based on TESCO Polska case there are shown the marketing communication activities conducted during new shops openings of CHM (Compact Hypermarket) in Kościerzyna and HM (Hypermarket) in Kluczbork. As the result of the analysis made, there were the following conclusions drawn: regardless of the size of the shop open, the same marketing communication tools and techniques could be used, although as for the marketing activities the individual strategy should be created.