W pracy omówiono zagadnienia związane z kształtowaniem polityki cenowej.
Analizie poddano strategie i techniki cenowe oraz przedstawiono funkcjonowanie ceny w
kontekście narzędzi marketingu mix oraz merchandisingu. W ramach pracy przeprowadzono
badania jakościowe i ilościowe wykorzystując metody ankiety oraz obserwacji, miały one za
zadanie zidentyfikowanie wybranych zagadnień dotyczących wiedzy, opinii i postaw
nabywców wobec technik cenowych. Wyniki badań pozwoliły sformułować wnioski
dotyczące efektywności merchandisingu, polityki cenowej wybranych placówek handlowych
oraz umożliwiły poznanie stopnia świadomości konsumentów na temat technik cenowych.
The thesis discusses issues related to the creating of pricing policies. Project
includes analayze of pricing strategies and techniques, as well as introduces functioning of
prices in the context of the marketing mix tools and merchandising. The thesis includes
qualitative and quantitative research methods which are questionnaire and observation.
Survey were designed to identify selected issues concerning knowledge, opinions and
attitudes of buyers to pricing techniques. The project results provides conclusions of the
effectiveness of merchandising and pricing policy of selected retail and also extend
knowledge about the scale of consumer awareness concerning pricing techniques.