dc.description.abstract |
Analiza strategiczna jest integralną częścią zarządzania strategicznego i stanowi element bazowy przy formułowaniu strategii działania dla przedsiębiorstwa.
Celem pracy jest analiza strategiczna spółki OPTIMUS S.A. wykonana metodą
SWOT, pozwalająca ocenić pozycję spółki na rynku informatycznym w Polsce i ustalić dalsze perspektywy rozwojowe w ciągu następnych pięciu lat. Przedstawiono genezę, istotę i strukturę procesu zarządzania strategicznego oraz istotę jego komponentów, czyli misji, wizji, celów i zadań oraz strategii działania. Zaprezentowano typologię i rodzaje strategii przedsiębiorstwa, wynikające z różnych koncepcji zarządzania strategicznego. Opisano istotę i zakres analizy strategicznej. Przedstawiono podział narzędzi analizy strategicznej oraz zaprezentowano istotę i znaczenie analizy SWOT w analizie strategicznej przedsiębiorstwa. Zawarto opis warunków funkcjonowania firmy OPTIMUS S.A. na rynku IT oraz przedstawiono charakterystykę ekonomiczno – finansową spółki i otoczenie przedsiębiorstwa. Dokonano analizy strategicznej metodą SWOT spółki OPTIMUS S.A. Do analizy makrootoczenia zastosowano scenariusze możliwych zdarzeń a do analizy otoczenia konkurencyjnego – analizę punktowej atrakcyjności sektora. Analiza wewnętrzna potencjału spółki została wykonana metodą kluczowych czynników sukcesu. Otrzymano
informacje o szansach i zagrożeniach rozwojowych płynących z otoczenia spółki oraz informacje dotyczące potencjału badanego przedsiębiorstwa – jego silnych i słabych stronach. Analiza ta pozwoliła na określenie pozycji strategicznej firmy w otoczeniu i wysunięcie zaleceń strategicznych dla przedsiębiorstwa w przyszłości. |
pl |