dc.contributor.advisor |
Choroszczak, Jerzy |
|
dc.contributor.author |
Citak, Lucyna |
|
dc.date.accessioned |
2014-01-14T12:26:56Z |
|
dc.date.available |
2014-01-14T12:26:56Z |
|
dc.date.issued |
2012-09-12 09:25:41 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11199/3967 |
|
dc.description.abstract |
W pracy omówiono zagadnienie wynagrodzenia, które jest zasadniczym elementem systemu motywacyjnego w organizacjach. Celem pracy była analiza porównawcza sprawiedliwości systemu wynagradzania nauczycieli w publicznym Gimnazjum w Łącku oraz w niepublicznym Gimnazjum w Gliwicach w świetle teorii wymiany społecznej J. S. Adamsa, a także ocena sprawiedliwości tych systemów przez nauczycieli. Za główną hipotezę badawczą pracy przyjęto, że „Ocena sprawiedliwości wynagradzania za pracę jest wyższa wśród nauczycieli gimnazjów niepublicznych aniżeli publicznych”. Badanie przeprowadzono na podstawie ankiety dotyczącej sprawiedliwości wynagradzania nauczycieli. W szkole niepublicznej nauczyciele uważają, że nagrody są sprawiedliwie przydzielane przez przełożonego. Nauczyciele tego gimnazjum sporadycznie spotykają się z niesprawiedliwym traktowaniem w miejscu pracy. Natomiast w szkole publicznej pracownicy bardzo często skarżą się na niesprawiedliwość w przydzielaniu nagród. W pracy wykorzystano materiały źródłowe z 27 pozycji bibliograficznych, 5 pozycji aktów prawnych oraz 5 pozycji stron internetowych. |
pl |
dc.description.abstract |
In the work discusses the issue of remuneration, which is an essential element of the incentive system in the organizations. Aim of the work was a comparative justice system of remuneration of teachers in the public Gymnasium in Łącko and the not public Gymnasiumin Gliwice, in the light of social exchange theory J. S. Adams, and also the assessment of justice of these systems by teachers. As the main research work was the hypothesis that: “The score justice rewarding work is higher among teachers in not public gymnasium than in public gymnasium”. In the not public schools teachers are sentences, that the awards are fairly distributed by the superior. Teachers of this school very much rarely encounter the unfair treatment on- on the-job. However in the public school teachers very often are complaining about the in justice in allotting awards. Uses source materials of 27 heading bibliographical, 5 position of legal acts and5 Web pages. |
pl |
dc.language.iso |
pl |
pl |
dc.rights |
licencja niewyłączna |
|
dc.subject |
motywacja |
pl |
dc.subject |
wynagrodzenia |
pl |
dc.subject |
teoria wymiany społecznej |
pl |
dc.subject |
system wynagrodzeń nauczycieli |
pl |
dc.subject |
motivation |
pl |
dc.subject |
remuneration |
pl |
dc.subject |
theory of socjal exchange |
pl |
dc.subject |
system of remuneration for teachers |
pl |
dc.title |
Teoria wymiany społecznej a wynagrodzenia i system motywacyjny szkół publicznych i niepublicznych na przykładzie publicznego Gimnazjum w Łącku i niepublicznego Gimnazjum w Gliwicach |
pl |
dc.title.alternative |
The theory of socjal exchange and remuneration and incentive system of public and not public schools for example public Gymnasium in Łącko and not public Gymnasium in Gliwice |
pl |
dc.type |
masterThesis |
pl |
dc.date.updated |
2014-01-14T11:33:56Z |
|