Optymalizacja strategii marketingowych dla firmy Solterm w zakresie sprzedaży kolektorów słonecznych

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Rutkowski, Marek
dc.contributor.author Habas, Elżbieta
dc.date.accessioned 2014-01-14T14:25:24Z
dc.date.available 2014-01-14T14:25:24Z
dc.date.issued 2012-09-10 10:25:20
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/3976
dc.description.abstract Wybór odpowiedniej strategii marketingowej jest istotnym warunkiem funkcjonowania i rozwoju firmy. Dotyczy to szczególnie przedsiębiorstw działających na rynkach o dużym natężeniu konkurencji. Odpowiednia strategia marketingowa pozwoli również firmie Solterm uzyskać przewagę konkurencyjną na rynku kolektorów słonecznych. Dlatego dla omawianej firmy ważnym zadaniem jest wybór odpowiedniej strategii, bazującej na rzetelnej ocenie rynku kolektorów słonecznych i analizie zasobów firmy Solterm na tle konkurencji. Na potrzeby niniejszej pracy zrealizowano badanie bezpośrednie, które zostało przeprowadzone na próbie 114 osób z obszaru całej Polski, z przewagą respondentów z powiatu nowosądeckiego. Badanie przeprowadzono za pośrednictwem ankiety internetowej – 74 respondentów oraz ankiety bezpośredniej – 40 ankietowanych. Celem pracy są rozważania na temat istoty i znaczenia opracowywania strategii marketingowych przez przedsiębiorstwa. Przedmiotem analizy są strategie marketingowe przedsiębiorstw oraz analiza rynku kolektorów słonecznych w Polsce. Problem optymalizacji strategii marketingowej zaprezentowano na przykładzie firmy Solterm zlokalizowanej w Nowym Sączu. pl
dc.description.abstract In the current economic climate, choosing the correct marketing strategy is a crucial element of company’s success and development. This is particularly important for companies operating in highly competitive markets. A good strategy would allow a company like Solterm to become the market leaders in solar panels. Therefore, the correct methodical approach is the key for establishing a current overview of the solar panel market to determine Solterms position against its competitors. A survey has been conducted amongst a representative group of 114 respondents in Poland, mainly from the town of Nowy Sacz. The research is based on an online survey (74 respondents) and paper based survey (40 respondents). The aim of the thesis is to summarise and analyse the solar panel market in Poland. Businesses operating in the solar energy market have been evaluated, including Solterm, a Nowy Sacz based company being one of the market contributors. The author of the thesis has correlated data from the survey’s respondents to outline characteristics that would enable strategies to be formulated to aid Solterm in selling solar panels. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject kolektory słoneczne pl
dc.subject strategia pl
dc.subject Solterm pl
dc.subject rynek pl
dc.subject ankieta pl
dc.subject działania marketingowe pl
dc.subject kolektory płaskie pl
dc.subject kolektory próżniowe pl
dc.subject solar panels pl
dc.subject strategy pl
dc.subject market pl
dc.subject analysis pl
dc.subject marketing action pl
dc.subject flat solar panels pl
dc.subject vacuum solar panels pl
dc.title Optymalizacja strategii marketingowych dla firmy Solterm w zakresie sprzedaży kolektorów słonecznych pl
dc.title.alternative Optimal application of marketing strategies in sales of solar panles by Solterm pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-01-14T14:07:14Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info