„PR” jako instrument kreowania wizerunku na przykładzie firmy „WIŚNIOWSKI”

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Łyszczarz, Halina
dc.contributor.author Burek, Renata
dc.date.accessioned 2014-01-14T14:58:23Z
dc.date.available 2014-01-14T14:58:23Z
dc.date.issued 2012-09-21 13:58:03
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/3985
dc.description.abstract Niniejsza praca ma na celu dokonanie oceny wpływu działań Public Relations na kreowanie pozytywnego wizerunku firmy, jak również identyfikacji elementów oraz zasad kształtowania wizerunku firmy w perspektywie pozyskanej wiedzy teoretycznej, a także ocena wizerunku Firmy Wiśniowski w perspektywie badanej grupy respondentów. Praca składa się z części teoretycznej i praktycznej. W części praktycznej analizie został poddany wpływ działań Public Relations na kształtowanie wizerunku Firmy „Wiśniowski”. Badania ankietowe przeprowadzone zostały wśród osób zamieszkujących powiat nowosądecki, które jednocześnie były, bądź też nie były klientami badanej firmy. Badania wykazały, iż działania public relations wykorzystywane przez badaną firmę pozytywnie wpływają na kształtowanie jej wizerunku. Właściwie zaplanowane i prowadzone, a przy tym systematyczne działania public relations to duża szansa na kształtowanie pozytywnego wizerunku Firmy Wiśniowski. Przeprowadzone badania wykazały również, że osoby zamieszkujące powiat nowosądecki za główny instrument działań PR uznali sponsoring, który w największym stopniu wpływa na kreowanie pozytywnego wizerunku Firmy Wiśniowski, co jest jednak zaprzeczeniem jednej z przyjętych w pracy hipotez badawczych. Kształtowanie pozytywnego wizerunku jest jednym z najczęściej wymienianych ogólnych celów Public Relations. Jest to zadanie bardzo złożone i jednocześnie duże wyzwanie dla specjalistów PR, przede wszystkim ze względu na to, że podstawy pożądanego wizerunku firmy tylko w części zależą od podejmowanych przez nich działań. Wizerunek jest wynikiem sposobu postrzegania firmy, podejmowanych przez nią działań, oferowanych produktów oraz usług, na które wpływ ma nie tylko wiedza, ale również emocje. pl
dc.description.abstract In this essay I shall evaluate the influence of Public Relations on branding the positive image of the company, the identification of the elements and rules of forming the image in prospect of theoretical knowledge acquisition and also the evaluation of the Wiśniowski’s brand image among the group of respondents. This essay contains of theoretical and practical part. The influence of Public Relations on branding the Wiśniowski’s brand image was analyzed in the practical part. Sampling surveys were conducted among the citizens of powiat nowosądecki which were or were not the costumers of Wiśniowski’s brand. Costumer researches showed that the public relations’ actions used by the brand have positive effect on branding its image. Appropriately and regularly planned and conducted actions of public relations are the big chance for creating the positive image of Wiśniowski’s brand. Moreover, conducted surveys showed that the sponsorship, which has the main influence on creating the positive image of the Wiśniowski’s brand, is considered by the citizens of powiat nowosądecki as the main market instrument of PR. However, it is a refutation of one of this essay’s hypothesis. Creation of the Wiśniowski’s brand positive image is one of the most common Public Relations’ general aims. It is both very complicated and considered to be a huge challenge for PR specialists, mainly because of the fact that the desirable image of the brand is only partly dependent on their actions. The image is the result of how is the brand perceived, actions which are taken, products which are offered and services which are influenced not only by the knowledge, but also by the emotions. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject public relations pl
dc.subject wizerunek firmy pl
dc.subject instrumenty PR pl
dc.subject produkt pl
dc.subject usługi pl
dc.title „PR” jako instrument kreowania wizerunku na przykładzie firmy „WIŚNIOWSKI” pl
dc.title.alternative "Public Relations" as a tool for corporate image development based on "WIŚNIOWSKI" example pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-01-14T13:25:55Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info