Abstract:
Obecnie firmy sprzedające zabawki nowoczesne i nieznane stają przed zadaniem wytłumaczenia klientom racji bytu swych towarów – takich np. jak Klocki MindStorms, które umożliwiają po podłączeniu do komputera samodzielnie nakręcić film. Sprzedawcy muszą wykonać bardzo odpowiedzialne zadanie polegające na przekonaniu przyszłego klienta do korzyści otrzymywanych po zakupieniu zabawki. Przyszłość zmierza zatem w kierunku skomplikowanych zabiegów sprzedaży, które jednocześnie będą dokształcać klienta. Przez całe dziesięciolecia proces sprzedaży czegokolwiek był źródłem kontrowersji, a nawet głębokiego zakłopotania. Konsumenci uznawali sprzedawców za manipulantów. Wskutek tego wytworzyli też rozmaite mechanizmy obronne, by chronić się przed manipulacjami. W prawdzie zabawki są przeznaczone dla dzieci, a one nie wymagają szczególnych sposobów przekonywania by coś kupiły jednak większość z nich jest w towarzystwie osoby starszej, która kontroluje poczynania swych pociech i sprzedawcy. Niniejsza praca jest dokładną analizą sprzedaży zabawek w firmie „Racik”. Jest odzwierciedleniem rzeczywistości panującej na rynku zabawek. Autor próbuje dowieść, iż przy zakupie zabawek najważniejszą rolę odgrywają trzy czynniki tj. produkt, zachowanie oraz techniki marketingowe, które zostały omówione w poszczególnych rozdziałach. Przedstawia politykę dokonywania zakupów w przeciętnym sklepie zabawkowym. Analizuje zachowania klientów, pokazuje jakie czynniki warunkują zakup towarów