Celem niniejszej pracy jest zaprezentowanie struktur sprzedażowych małej firmy oraz
zachodzących w nich zmian na przykładzie producenta drzwi, firmy P.P.H.U. MISINIEC.
Badanie zamierzone zostało jako prezentacja i ocena różnorodnych kanałów dystrybucyjnych wykorzystywanych przez firmę na tle zmieniającej się sytuacji ekonomicznej na rynku. Aby uzyskać odpowiedź na pytania zawarte w problemie badawczym pracy wykorzystano źródła wtórne oraz analizę dokumentów. Dane zebrane na potrzeby niniejszej pracy obejmują lata od 2007 do 2011. Uzyskane wyniki pozwalają na stwierdzenie, iż świadome i celowe kształtowanie struktur sprzedażowych przez właściciela zapewniło firmie stabilny wzrost sprzedaży pomimo niekorzystnej sytuacji ekonomicznej na rynku. Ponadto, badania pomogły w identyfikacji najbardziej wydajnych kanałów marketingowych. Badania pozwoliły także na sformułowaniu pewnych sugestii i pomysłów dla przyszłego rozwoju sieci sprzedaży firmy.
The purpose of this paper is to present the sales structure and its development at a
small business, on the example of a wooden door manufacturer, P.P.H.U. MISINIEC. The study was mainly focused on presenting and evaluating various distribution channels used by the company against the background of a changing economic situation. In order to answer the questions contained in the research problem the method of data collection and document analysis was used. Data collected for this research work comes from the years 2007 – 2011. The obtained results allow for a conclusion that the conscious and purposeful development of the distribution structure by the small business owner secured a stable growth of its sales despite the unfavorable economic situation in the market. Furthermore, the study helped to identify the most effective channels of marketing. Finally, the research brought about some ideas for future development.