Badanie wizerunku marki samochodu na przykładzie Volkswagena

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Rutkowski, Marek
dc.contributor.author Habas, Andrzej
dc.date.accessioned 2014-01-15T10:13:42Z
dc.date.available 2014-01-15T10:13:42Z
dc.date.issued 2012-09-10 10:32:43
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/4032
dc.description.abstract Pozytywny wizerunek marki to jeden z najważniejszych sposobów kształtowania przewagi konkurencyjnej marki mogący stanowić o jej sukcesie rynkowym. Wizerunkiem marki jest przekonanie o marce i obraz marki generowany w umysłach odbiorców. Marka chcąc więc wyróżnić się na tle konkurencji, musi dążyć do wykreowania jak najlepszego jej wizerunku. Dwa pierwsze rozdziały stanowią zbiór rozważań teoretycznych związanych z analizowanym tematem. Przedstawione w nich zostały m.in. definicje marki, wizerunku oraz badań marketingowych (ich istoty, znaczenia, źródeł i technik pozyskiwania danych). Celem pracy jest analiza wizerunku marki samochodów osobowych Volkswagen. Główną tezą postawioną przez autora jest stwierdzenie, iż marka Volkswagen posiada pozytywny wizerunek wśród konsumentów. Na potrzeby pracy przeprowadzone zostały badania, których technikami badawczymi były: ankieta bezpośrednia oraz ankieta internetowa. Badania zostały przeprowadzone na grupie 108 respondentów z całej polski, reprezentujących różne grupy społeczne. Teza postawiona przez autora została potwierdzona na podstawie analizy wyników badań, z której wynikło, iż 88% badanych postrzega wizerunek marki, jako pozytywny i posiada pozytywne z nią skojarzenia. pl
dc.description.abstract A corporate image is one of the most important elements of a brand that contributes to its market success. The corporate image is an opinion about the brand and the image generated in the mind of the public. A brand looking to stand out in the market must aim to create the best image possible. The first two chapters of this thesis constitute a set of definitions relating to the researched subject. This includes the definitions of a brand, image (and all its factors) and market research (the meaning, characteristics, sources and methods of conducting). The purpose of this thesis is to analyse the image of a German car manufacturer called Volkswagen. The main statement raised by the author is that Volkswagen has a positive image amongst its consumers. To support the thesis statement a research has been carried out in the form of a direct survey (48 interviewees) and as an online survey (60 interviewees). The surveys were conducted amongst 108 respondents with various demographic backgrounds coming from across Poland and mostly from the Nowosadecki region. The statement made by the author of the thesis has been confirmed through the analysis of the survey which indicated that 88% of the people surveyed deemed the image of Volkswagen as positive and everything else that the company incorporates. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject marka pl
dc.subject wizerunek marki pl
dc.subject tożsamość marki pl
dc.subject świadomość marki pl
dc.subject badania marketingowe pl
dc.subject analiza wizerunku marki pl
dc.subject Volkswagen pl
dc.subject brand pl
dc.subject brand image pl
dc.subject corporate image pl
dc.subject brand identity pl
dc.subject brand awareness pl
dc.subject market research pl
dc.subject brand image analysis pl
dc.title Badanie wizerunku marki samochodu na przykładzie Volkswagena pl
dc.title.alternative Research into car's brand image based on Volkswagen pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-01-15T09:01:20Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info