Abstract:
W maju 2004 roku Polska przystąpiła do struktur Unii Europejskiej. Tym samym stała
się pełnoprawnym członkiem wspólnoty europejskiej oraz, co najważniejsze, z perspektywy
przedsiębiorstw, przystąpiła do europejskiego, wspólnego rynku. Fakt ten pociąga za sobą
ogromne wyzwanie przed którym stoją obecnie polskie przedsiębiorstwa sektora MSP.
Celem pracy jest ma przybliżenie i przedstawienie stadium rozwoju, w jakim
obecnie znajdują się przedsiębiorstwa MŚP w Polsce. Przedstawiono metody analizy strategicznej oraz opisano konkurencję i zdobywanie przewagi konkurencyjnej na rynku.
Przedstawiono przedsiębiorstwo produkcyjne branży odzieżowej P.P.H XOR z siedzibą w Siedlcach. W tym celu posłużono się metodą analizy grup strategicznych, oraz przedstawiono wnioski z tychże analiz. Zaproponowano rozwiązania przyczyniających się do wzrostu przewagi konkurencyjnej badanego przedsiębiorstwa zarówno na rodzimym rynku jak i na rynku wspólnotowym.