Wizerunek Polski za granicą - na przykładzie opinii Włochów

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Chlipała, Paweł
dc.contributor.author Janik Janina
dc.date.accessioned 2014-01-15T21:53:16Z
dc.date.available 2014-01-15T21:53:16Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/4075
dc.description.abstract Wizerunek kraju jest kształtowany poprzez wiele czynników. Za granicą kraju dajemy się poznać poprzez politykę, kulturę, historię, produkty czy też usługi. To w jaki sposób jesteśmy postrzegani za granicą to właśnie nasz wizerunek, który został stworzony w świadomości cudzoziemców dzięki milionom komunikatów wysyłanych codziennie. Proces komunikacji wizerunku kraju nie jest zjawiskiem nowym, istnieje tak długo, jak istnieją państwa. Zdolność projekcji wizerunku musi posiadać każde państwo. Nowe technologie i nowoczesne techniki marketingowe stwarzają ogromne możliwości w promocji kraju. Miejscem budowania wizerunku kraju stają się media, Internet, ale także filmy, które tworzą w świadomości cudzoziemców obraz Polaków i Polski. Państwa silniej niż kiedykolwiek dążą do projekcji swojej siły politycznej, gospodarczej, rozszerzenia sfer wpływów i podniesienia prestiżu międzynarodowego poprzez swój pozytywny wizerunek. W kształtowaniu wizerunku kraju najważniejsze jest to, aby powstał wiarygodny, spójny i realistyczny wizerunek, podnoszący międzynarodową konkurencyjność kraju. W przeciwnym razie wizerunek będzie kształtował się poprzez niepełne informacje i często negatywne stereotypy. Wiadomo jest, że to właśnie wiedza o kraju jaką dysponują cudzoziemcy jest podstawą w kształtowaniu wizerunku. Głównym celem pracy jest przedstawienie jak wygląda wizerunek Polski za granicą na przykładzie opinii Włochów. Za cel postawiono sobie zgromadzenie jak największej ilości informacji na temat w jaki sposób Włosi postrzegają Polskę. Skojarzenia i postawy Włochów pozwalają ustalić w jaki sposób my i nasz kraj jesteśmy postrzegani poza granicami Polski. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject wizerunek pl
dc.subject wizerunek kraju pl
dc.subject reklama pl
dc.subject public relations pl
dc.subject promocja osobista pl
dc.subject Polska pl
dc.subject Włochy pl
dc.title Wizerunek Polski za granicą - na przykładzie opinii Włochów pl
dc.title.alternative The image of Poland abroad - an example of Italian view pl
dc.type bachelorThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info