Abstract:
Pomiędzy strategią organizacji a działającym w niej personelem zauważyć można istotne zależności. Zarówno strategia przedsiębiorstwa jak i funkcja personalna mają do spełnienia jeden cel. Tym celem jest zapewnienie rozwoju organizacji w perspektywie długofalowej. Zatem strategia organizacji odnosi się do rozwiązywania problemów wewnętrznych w firmie, a więc ma podstawowe znaczenie dla polityki zatrudnienia. Realizacja określonej strategii będzie uzależniona od zatrudnionych w firmie pracowników ich kwalifikacji i doświadczenia. Etap opracowania strategii wymaga określenia, jakiego rodzaju ludzi firma potrzebuje na danym etapie rozwoju i jak zdobyć takich pracowników (np. poprzez rekrutację nowych lub doskonalenie zawodowe już przyjętej kadry). Celem niniejszej pracy jest znalezienie odpowiedzi na pytanie w jakim stopniu przedsiębiorstwo realizuje kwestie zarządzania zasobami ludzkimi w oparciu o opracowaną strategię oraz czy nowe cele strategiczne będą miały wpływ na nowy kształt personelu.