Przywództwo jako integralny element rozwoju kompetencji dyrektora szkoły na przykładzie Dyrektora Zespołu Szkół Zawodowych im. Św. Kingi w Podegrodziu

Ładowanie...
Miniatura

Data

2012-08-30 15:47:37

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Niniejsza praca porusza kwestię przywództwa i zarządzania kompetencjami na przykładzie Dyrektora szkoły w Zespole Szkół Zawodowych im. Św. Kingi w Podegrodziu. Badania zawarte w pracy zostały przeprowadzone w Zespole Szkół Zawodowych im. Św. Kingi. Szkoła znajduje się na terenie gminy Podegrodzie. W badaniu uczestniczyło 20 osób. Byli to nauczyciele i pracownicy administracji i obsługi. Do tego celu użyto ankiety zawierającej 12 pytań zamkniętych. Przeprowadzono również wywiad pogłębiony z Księdzem Prałatem, osobą cieszącą się autorytetem w gminie Podegrodzie oraz z samym Dyrektorem Szkoły, w którym zadano pytania w celu skonkretyzowania badań. Zagadnienia jakie zostały poruszone w pracy mają na celu stwierdzić, że cechy przywódcze są istotnym elementem kompetencji dyrektora szkoły.
The following piece of academic writing concerns the aspect of leadership as a determinant for competence and motivation management on the example of the headmistress of Zespół Szkół Zawodowych (ZSZ) im. Św. Kingi in Podegrodzie. The research has been carried out in ZSS im. Św. Kingi which is located in the parish of Podegrodzie. Twenty subjects have filled in the survey, among whom were teachers, administration and service workers. The survey consisted of twelve closed-end questions. A more detailed interview has been carried out with the prelate, a well-known authority in Podegrodzie and also with the headmistress. The issues stated in this work aim at confirming that the leadership skills are key elements of the headmistress' competences

Opis

Słowa kluczowe

przywództwo, kompetencje, cechy, rola, dyrektor, nauczyciele, pracownicy administracji i obsługi, szkoła, wywiad, ankieta, leadership, competence, features, role, headmistress, teachers, administration and service workers, school, interview, survey

Cytowanie