dc.contributor.advisor |
Wołowiec, Tomasz |
|
dc.contributor.author |
Ozdowy, Bartosz |
|
dc.date.accessioned |
2014-01-16T13:36:29Z |
|
dc.date.available |
2014-01-16T13:36:29Z |
|
dc.date.issued |
2012-09-03 16:11:18 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11199/4112 |
|
dc.description.abstract |
Niniejsza praca ma dwa cele. Pierwszym celem jest przybliżyć podstawowe pojęcia z dziedziny turystyki oraz pojęcie systemu turystyki gospodarczej zaś drugim celem jest próba dokonania analizy procesu zarządzania turystyką oraz wyjaśnienie kluczowych aspektów tej działalności jak również przybliżenie konkretnych metod i technik skutecznego zarządzania przedsiębiorstwami turystycznymi o różnym profilu. Praca składa się z trzech rozdziałów. Pierwszy rozdział przedstawia podstawową terminologię i pojęcia z dziedziny turystyki oraz turystykę jako sektor gospodarki. W drugiej części rozdziału dokonano analizy turystyki jako gałęzi gospodarki narodowej i regionalnej oraz podjęto próbę przybliżenia problematyki wykorzystywanych czynników produkcji w sektorze turystycznym. Rozdział trzeci przedstawia zarządzanie marketingiem i finansami w branży turystycznej. W marketingu uwaga menedżerów jest kierowana na zewnątrz przedsiębiorstwa i uwrażliwia ich na potrzeby klientów, co jest niezbędne do osiągnięcia sukcesu na dzisiejszym, silnie konkurencyjnym, globalnym rynku turystycznym. Podejęto próbę przedstawienia procesu marketingowego i uzasadniono potrzebę planowania marketingowego w działalności turystycznej. Przedstawiono technikami zarządzania zyskiem lub zarządzania przychodami jako istotne elementy technik menedżerskich w branży turystycznej. W podsumowaniu pracy starano się zwrócić uwagę, że każdy menadżer pracujący w branży turystycznej powinien znać techniki menadżerskie w branży turystycznej, aby mógł osiągać wysokie wyniki w kierowaniu organizacją. Wymaga to zrozumienia specyfiki usług i dostosowania do niej sposobu zarządzania. |
pl |
dc.language.iso |
pl |
pl |
dc.rights |
licencja niewyłączna |
|
dc.subject |
turystyka |
pl |
dc.subject |
zarządzanie przedsiębiorstwem |
pl |
dc.subject |
przedsiębiorstwo turystyczne |
pl |
dc.subject |
marketing |
pl |
dc.subject |
finanse |
pl |
dc.title |
Techniki menedżerskie w branży turystycznej |
pl |
dc.title.alternative |
Menegement techniques in the travel industry |
pl |
dc.type |
bachelorThesis |
pl |
dc.date.updated |
2014-01-16T12:54:42Z |
|