Abstract:
Wielu specjalistów zajmujących się pojęciami związanymi z outsourcingiem jest zdania, iż outsourcing w niedługim czasie ma szanse stać się niezwykle ważnym elementem w zarządzaniu zasobami ludzkimi. Wielu z nich jest zdania, iż jeśli outsourcing ma przynieść wymierne korzyści(podniesienie jakości zarządzania zasobami ludzkimi przy równoczesnej redukcji kosztów) to musi on być częścią strategii personalnej przedsiębiorstw. Wiąże się to z kompleksowym podejściem do zagadnienia outsourcingu funkcji personalnej. Kompleksowość owego podejścia ma polegać na określeniu celów związanych z outsourcingiem, doborze właściwej firmy świadczącej usługi outsourcingowe, opracowanie zakresu „wydzielenia” poszczególnych subfunkcji na „zewnątrz” czy tez gruntownej analizy związanej z potencjalnymi korzyściami, tudzież ryzykiem związanym z zastosowaniem outsourcingu. Przedmiotem niniejszej pracy jest analiza podstawowych pojęć związanych z outsourcingiem funkcji personalnej, funkcjonowania firmy outsourcingowej "Grupa Tempo" oraz badanie poziomu satysfakcji klientów korzystających z usług owej firmy. Dokonano charakterystyki czynników sprzyjających rozwojowi i obszarów, w których można zastosować owa metodę zarządzania zasobami ludzkimi oraz przedstawiono ideę outsourcingu funkcji personalnej. Opisano sposoby mierzenia satysfakcji klientów, w szczególności metodę ankietową. Przedstawiono charakterystykę klientów, jak również potencjalnych konkurentów firmy "Grupa Tempo" oraz zaprezentowano wyniki przeprowadzonych badań.