Rola systemu motywacyjnego w realizacji celów przedsiębiorstwa i kształtowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku na przykładzie firmy TRANS SPED

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Choroszczak, Jerzy
dc.contributor.author Grzyb, Beata
dc.date.accessioned 2014-01-17T06:33:54Z
dc.date.available 2014-01-17T06:33:54Z
dc.date.issued 2012-08-24 11:20:36
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/4164
dc.description.abstract Dobrze zbudowany system motywacyjny przyczynia się do zwiększenia przewagi konkurencyjnej poprzez pozyskanie i utrzymanie kompetentnych pracowników. Głównym celem niniejszej pracy było określenie wpływu wewnątrzzakładowego systemu motywacyjnego na budowaną przewagę konkurencyjną firmy Tran Sped i realizowane przez nią cele rozwojowe. W pracy tej przyjęto następujące hipotezy badawcze: Pomiędzy strategią firmy a systemem motywacyjnym występuje efekt sprzężenia zwrotnego. Strategia firmy kształtuje system motywacyjny, a z drugiej strony system motywacyjny wspiera strategię i jej realizację. Determinantem powodzenia realizacji strategii przedsiębiorstwa jest system motywacyjny, który w istotny sposób wspiera proces budowania przewagi konkurencyjnej na rynku i realizację celów strategicznych. Bodźce motywacyjne materialne skuteczniej wspierają proces realizacji celów firmy od bodźców niematerialnych. Część teoretyczna niniejszej pracy przedstawia teoretyczne aspekty zarządzania zasobami ludzkimi. Część badawcza to analiza systemu motywacyjnego w realizacji celów oraz kształtowania przewagi konkurencyjnej firmy. Badania przeprowadzono na grupie pracowników umysłowych jak i fizycznych. W wyniku badań, wyciągnieto wnioski, iż większość pracowników pozytywnie oceniła działania systemu motywacyjnego, który w istotny sposób wspiera proces budowania przewagi konkurencyjnej na rynku i realizację celów rozwojowych związanych z wysoką jakością obsługi klienta. pl
dc.description.abstract A well-designed motivation system contributes to a company's increased competitive advantage by gaining and maintaining competent employees. The main objective of this work is to define the influence of an in-house motivation system on building Tran Sped company's competitive advantage and on the company's realized development objectives. The following research hypothesis has been chosen for this thesis: There is a back and forth feedback effect between the strategy and the motivation system of the company. The company's strategy forms a motivation system, and the motivation system, in turn, supports strategy and its realization. The determinant of a company's realized success is its motivation system which significantly supports the process of building competitive advantage in the market, as well as the achievement of strategic objectives. Material incentives effectively promote the objectives of the company from intangible incentives. The theoretical part of this work presents the theoretical aspects of human resources management. The research part is an analysis of the actual motivation system in accomplishing objectives and forming competitive advantage for the company. The research completed at Trans Sped company was done on a group of white-collar workers, as well as on a group of manual workers. Based on the results of the carried out research analysis, the conclusion reached was that the vast majority of the employees hold a positive opinion about the motivation system which significantly supports the process of building competitive advantage in the market and the realization of development objectives connected to the high quality of customer service. Between the company’s strategy and the motivation system there is a feedback effect which confirms that the motivation system used in Trans Sped company contributes to its development and improves its functioning as a whole. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject zarządzanie zasobami ludzkimi pl
dc.subject system motywacyjny pl
dc.subject TRANS SPED pl
dc.subject motywacja pl
dc.subject czynniki motywacyjne pl
dc.subject strategia pl
dc.subject przewaga konkurencyjna pl
dc.subject cele przedsiębiorstwa pl
dc.subject human resources management pl
dc.subject motivation system pl
dc.subject motivation pl
dc.subject incentive factors pl
dc.subject strategy pl
dc.subject competitive advantage pl
dc.subject objectives of the company pl
dc.title Rola systemu motywacyjnego w realizacji celów przedsiębiorstwa i kształtowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku na przykładzie firmy TRANS SPED pl
dc.title.alternative The role of motivational system in achieving the objectives of the company and developing its competitive advantage in the market on the example of TRANS SPED pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-01-16T12:54:40Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info