Abstract:
Tematyka poniższej pracy obejmuje i zarazem bada zarządzanie i organizację
pracy w Domu Pomocy Społecznej w Zbyszycach oraz jej wpływ na poziom
zadowolenia pracowników. Ze względu na różnorodność stanowisk pracy, jakie
reguluje sposób zarządzania i organizacji pracy w DPS, wybrany temat jest
tematem ważnym i wymaga głębokiej analizy, zarówno ze strony teoretycznej, jak
i merytorycznej, jaką jest prawdziwa ocena poziomu satysfakcji i zadowolenia
pracowników z wykonywanej pracy oraz sposobu, jakim ich praca jest
organizowana. Dzieje się tak, dlatego, że niemalże każdy z pracowników
wyższego, czy też niższego szczebla, doświadcza pozytywnych, jak i negatywnych
odczuć, spowodowanych różnorodnymi czynnikami, jakie towarzyszą
wykonywaniu pracy, zarządzaniu i organizacji w Domu Pomocy Społecznej w
Zbyszycach. Zaprezentowane wyniki czynników satysfakcji, pozwalają stwierdzić, że w większości przypadków, pracownicy są z pracy zadowoleni. Istotnym powodem, dla którego napisałem niniejszą pracę jest fakt, że jestem zatrudniony w DPS Zbyszyce i nurtuje mnie
osobista ciekawość, która jest efektem pytania: Jak prezentuje się satysfakcja w
moim zakładzie pracy i jak zostanie oceniona ona przez moich
współpracowników?
Sprawne i skuteczne zarządzanie organizacjami powinno pozytywnie wpływać
na zadowolenia i satysfakcję pracowników. W większości organizacji bardzo
trudno jest uzyskać optymalny poziom tego rodzaju satysfakcji. Dzieje się tak,
dlatego, że relację między sposobem zarządzania organizacją a jednostkami, polegają głównie na z góry określonych zasadach, z którymi trudno
dojść do consensusu.
Uniknięcie negatywnym odczuć i relacji powinno być przedmiotem
wzajemnego dialogu pomiędzy pracodawcą a pracownikami. Tylko wtedy
pracodawca będzie mógł poznać oczekiwanie personelu względem niego i firmy,
którą zarządza.