Wiedza, opinie i zachowania młodych osób w zakresie kształtowania ich wizerunku
Ładowanie...
Data
2013-02-14 01:05:45
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Abstrakt
Praca przedstawia problematykę kształtowania wizerunku własnej osoby. Wychodząc
od teoretycznych rozważań w pracy dokonano analizy zagadnień personal brandingu oraz
narzędzi pomocnych użytecznych w komunikowaniu i budowaniu wizerunku. Dało to
podstawę do realizacji zasadniczej części pracy – badania bezpośredniego, którym było
poznanie wiedzy i opinii oraz zachowań młodych osób w zakresie kształtowania ich własnego
wizerunku. Badanie bezpośrednie przeprowadzono z wykorzystaniem kwestionariusza
ankiety. Wyniki badań pozwoliły stwierdzić, że młodzi świadomie kształtują swój wizerunek,
wykorzystując do tego głównie Internet i serwisy społecznościowe. Istotne było również
poznanie wartości, przekonań, zasad oraz opinii badanych osób na temat ich cech, które
wyróżniają ich spośród innych osób. Wobec powyższych wyników, wskazano na istotne
czynniki identyfikujące tożsamość osoby oraz wskazanie efektywnych sposobów i metod
komunikowania, które budują wizerunek.
The document analyses issues of building ones public perception. Arising from theoretical aspects of the subject an analysis has been carried out to incorporate personal branding and tools used in communication and public perception forming. This gives a base for the main part of the document – a direct study of assessing the knowledge and opinion of the youth in relation to building their public perception. Direct study has been conducted using a questionnaire. The results allowed to form an opinion that young people do form their public perception consciously, using mainly the Internet and social media. A key to understand was to asses the values, believes and rules that govern the subjects behaviour in respect to their unique features that let them stand up from the rest of the population. Having analysed the results, an identification of key components of personality have been provided as well as an assessment of efficient methods of communication that support public perception.
The document analyses issues of building ones public perception. Arising from theoretical aspects of the subject an analysis has been carried out to incorporate personal branding and tools used in communication and public perception forming. This gives a base for the main part of the document – a direct study of assessing the knowledge and opinion of the youth in relation to building their public perception. Direct study has been conducted using a questionnaire. The results allowed to form an opinion that young people do form their public perception consciously, using mainly the Internet and social media. A key to understand was to asses the values, believes and rules that govern the subjects behaviour in respect to their unique features that let them stand up from the rest of the population. Having analysed the results, an identification of key components of personality have been provided as well as an assessment of efficient methods of communication that support public perception.
Opis
Słowa kluczowe
personal branding, wizerunek, tożsamość osoby, marka, serwisy społecznościowe, public perception, personal identity, brand, social media