Celem niniejszej pracy była analiza funkcjonowania bankowości elektronicznej
na przykładzie polskich banków. Analizie poddano trzy banki, a mianowicie mBank,
ING Bank Śląski oraz PKO BP. Dodatkowo przeprowadzono badania ankietowe wśród
polskich internautów przy wykorzystaniu metody sondażu diagnostycznego.
Na podstawie badań stwierdzono, iż polskie banki oferują usługi w ramach
bankowości komputerowej, terminalowej, telefonicznej i internetowej. Klienci
pozytywnie oceniają usługi bankowości elektronicznej wskazując na takie zalety, jak
łatwy dostęp do konta bez koniecznych wizyt w banku oraz oszczędności finansowe.
Dostrzeżono również wady tej formy bankowości, a mianowicie brak odpowiednich
zabezpieczeń oraz sprzętu i oprogramowania.
The main purpose of this work was to analyze the operation of electronic
banking on the example of Polish banks. Analyzed three banks: mBank, ING Bank and
PKO BP. In addition, the research was conducted among Polish Internet users using the
diagnostic survey.
The results of empirical research prove that Polish banks offer banking services
such as computer, terminal, phone and Internet banking. Customers are positive about
the services of electronic banking, pointing to advantages such as easy access to bank
account without visits to the bank and saving money. They recognized the
disadvantages of this form of banking, namely the lack of adequate security, and also
hardware and software.