Abstract:
Komunikacja interpersonalna stanowi istotną kwestię w kształtowaniu stosunków międzyludzkich w przedsiębiorstwach. Komunikowanie się pełni bowiem ważną rolę we wszystkich relacjach między ludźmi, w różnych sferach życia społecznego i zawodowego. Umiejętność werbalnego i niewerbalnego przekazywania informacji jest ważna dla pełniących rolę menedżera, negocjatora oraz każdego pracownika organizacji. Niekomunikatywne przekazywanie poleceń, procedur wykonywania zadań, a także motywowanie i prowadzenie rozmów może podważać autorytet przedsiębiorcy i kadry zarządzającej oraz zmniejszać efektywność działania przedsiębiorstwa. Skuteczne i sprawne komunikowanie się w biznesie warunkuje sukces. Celem niniejszej pracy jest ukazanie, w jaki sposób odnieść sukces w zarządzaniu przedsiębiorstwem z uwzględnieniem zasad skutecznej komunikacji we wszystkich obszarach zarządzania ludźmi, a w tym kształtowania stosunków międzyludzkich.