Komunikacja interpersonalna w kształtowaniu stosunków międzyludzkich w przedsiębiorstwie

Ładowanie...
Miniatura

Data

2005

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Komunikacja interpersonalna stanowi istotną kwestię w kształtowaniu stosunków międzyludzkich w przedsiębiorstwach. Komunikowanie się pełni bowiem ważną rolę we wszystkich relacjach między ludźmi, w różnych sferach życia społecznego i zawodowego. Umiejętność werbalnego i niewerbalnego przekazywania informacji jest ważna dla pełniących rolę menedżera, negocjatora oraz każdego pracownika organizacji. Niekomunikatywne przekazywanie poleceń, procedur wykonywania zadań, a także motywowanie i prowadzenie rozmów może podważać autorytet przedsiębiorcy i kadry zarządzającej oraz zmniejszać efektywność działania przedsiębiorstwa. Skuteczne i sprawne komunikowanie się w biznesie warunkuje sukces. Celem niniejszej pracy jest ukazanie, w jaki sposób odnieść sukces w zarządzaniu przedsiębiorstwem z uwzględnieniem zasad skutecznej komunikacji we wszystkich obszarach zarządzania ludźmi, a w tym kształtowania stosunków międzyludzkich.

Opis

Słowa kluczowe

zarządzanie firmą, zarządzanie zasobami ludzkimi, style kierowania, zarządzanie strategiczne, osobowość przedsiębiorcy, komunikacja interpersonalna, kultura organizacyjna

Cytowanie