Abstract:
Benchmarking jest metodą, która polega na porównaniu się z najlepszymi i uczeniu się od nich lepszych metod rozwiązania problemów oraz różnorakich sposobów osiągnięcia celów. Benchmarking jest, więc stosowany przez organizacje uczące się, które ukierunkowane są na rozwijanie umiejętności zorientowanych na wyniki i poprawę efektywności działania. Proces porównania wymaga odniesienia osiągniętych wyników do przyjętego wzorca. W przypadku benchmarkingu wzorcem tym mogą być obiekty funkcjonujące w ramach uczącej się organizacji. Nasuwa się, więc pytanie, jakie kroki należy podjąć, aby poprzez wprowadzenie zmian udoskonalić badany proces i jakie czynności są niezbędne do realizacji założonych celów?
Celem pracy jest analiza i wskazanie elementów niezbędnych w procesie doskonalenia obsługi klienta oraz poprawa funkcjonowania przedsiębiorstwa TELBESKID. W dostępnych opracowaniach zwracano szególną uwagę na strukturę organizacyjną oraz proces rekrutacji. Proces przyłączenia do sieci telekomunikacyjnej jawi się jako jeden z najistotniejszych procesów, w której klient odgrywa bardzo ważna rolę i to on w dużej mierze przyczynia się do sprawnego funkcjonowania firmy oraz generuje zyski. Skuteczność przeprowadzonych badań wymaga sformułowania wstępnych hipotez. Omawiana problematyka skłania badacza do podjęcia próby zweryfikowania ich w pracy badawczej. Hipotezy badawcze:1.Proces przyłączenia klienta do sieci telekomunikacyjnej jest kluczowym elementem zarządzania spółka telekomunikacyjną. 2. Firmą wzorcową w analizie procesu obsługi klienta jest TELEKOMUNIKACJA POLSKA S.A. 3.Metodyka benchmarking jest skutecznym sposobem doskonalenia procesu.