Budowa strategii produktu na przykładzie Optimus S.A.

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Belniak, Stanisław
dc.contributor.author Wierzbanowski Jacek
dc.date.accessioned 2014-01-17T22:37:13Z
dc.date.available 2014-01-17T22:37:13Z
dc.date.issued 2002
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/4234
dc.description.abstract Niniejsza praca podejmuje zagadnienia związane z teorią budowy strategii produktu oraz kwestie praktycznego stosowania dorobku teoretyków z tej dziedziny. Specyfika stacjonarnego komputera osobistego jako produktu rynkowego sprawia, że ustalone wcześniej strategie produktu cały czas muszą być weryfikowane w szybko zmieniającym się otoczeniu i w razie potrzeby dostosowywane do zmiennych parametrów otoczenia. Strategie produktu w tej branży mają krótki horyzont czasowy, z reguły jest to rok do trzech lat, i często zdarza się, że mimo tak krótkiego czasu planowania niektóre z założeń strategii muszą ulec modyfikacji w trakcie jej realizacji. Celem pracy jest konfrontacja założeń teorii zarządzania produktem z praktycznym jej wykorzystaniem przez jedną z polskich firm produkujących komputery osobiste - Optimus S.A. - oraz ocena skuteczności podejmowanych działań w ramach obranej przez przedsiębiorstwo strategii marketingowej. Nakreślono tematykę strategii produktu, zaprezentowano produkt w ujęciu teorii marketingu oraz najbardziej znane klasyfikacje strategii marketingowych. Omówiono zagadnienia związane z procesem budowy strategii produktu i wykorzystywane na tym polu techniki oraz przedstawiono historię firmy Optimus S.A., będącej liderem na polskim rynku stacjonarnych komputerów osobistych, a także jej strukturę organizacyjną i ofertę produktową. Przedstawiono również pozycję rynkową firmy i jej największych konkurentów. Zaprezentowano koncepcję zarządzania produktem w firmie Optimus S.A. w latach 2001 – 2002, kiedy powstała w firmie Optimus strategiczna jednostka biznesu, czyli Business Unit Komputery i rozpoczęto wdrażanie nowych założeń strategii produktu. Przedstawiono niekorzystne tendencje na rynku polskim i globalnym stacjonarnych komputerów osobistych mające wpływ na spadek sprzedaży w Optimus S.A. i podsumowano efektywność przyjętej strategii produktu. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject zarządzanie pl
dc.subject zarządzanie strategiczne pl
dc.subject strategia produktu pl
dc.subject strategia marketingowa pl
dc.subject zarządzanie produktem pl
dc.subject rynek komputerowy pl
dc.title Budowa strategii produktu na przykładzie Optimus S.A. pl
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info