Specyfika reklamy prasowej w dziennikach na przykładzie "Gazety Wyborczej"

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Dołhasz, Magdalena
dc.contributor.author Woźniak, Damian
dc.date.accessioned 2014-01-18T09:22:45Z
dc.date.available 2014-01-18T09:22:45Z
dc.date.issued 2012-09-12 15:58:47
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/4254
dc.description.abstract Celem niniejszej pracy było przybliżenie specyfiki reklamy prasowej na przykładzie dziennika Gazety Wyborczej oraz przedstawienie, do kogo są kierowane reklamy zamieszczane w dzienniku Gazeta Wyborcza. W pracy wyjaśniono pojęcie reklamy, jej istotę, genezę, cele, funkcje oraz rodzaje. Omówiono charakterystykę reklamy prasowej, wyjaśniono czym jest prasa, opisano jej rodzaje, przedstawiono zalety i wady reklamy prasowej, a także formy przekazu reklamy prasowej oraz elementy i zasady planowania reklamy prasowej. Przedstawiono rynek prasy w Polsce w latach 2005-2010, rozwój i miejsce reklamy prasowej na rynku reklamy, a także aspekty prawne reklamy prasowej w Polsce. Przeprowadzono analizę reklam zamieszczonych w wybranych numerach omawianego dziennika, a także wyjaśniono, kto zamieszcza reklamy w Gazecie Wyborczej oraz kto jest odbiorcą tych reklam. pl
dc.description.abstract The aim of my thesis is to make the specific concept of the newspaper's advertisement more understandable on the basis of the Gazeta Wyborcza journal and to show to whom this advertisement is addressed. In this work the idea, nature and origin as well as the aims, functions and types of advertisement are explained. The paper contains the description of the press advertisement and explains what the press is. It also describes not only the types of the press, its advantages and disadvantages but also its forms of communication, elements and planning rules. The description of Polish press market in years 2005-2010 which can be seen in this paper includes information about the growth and the place of press advertisement in the press market and its legal aspects. What is more, the advertisements printed in the chosen issues of the Gazeta Wyborcza journal are analysed and the information about who is a sender and who is a receiver of such advertisements is presented. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject reklama pl
dc.subject reklama prasowa pl
dc.subject rynek prasy pl
dc.subject odbiorcy reklamy pl
dc.subject advertisement pl
dc.subject press advertisement pl
dc.subject press market pl
dc.subject recipient of advertising pl
dc.title Specyfika reklamy prasowej w dziennikach na przykładzie "Gazety Wyborczej" pl
dc.title.alternative The specificity of the press advertisement in newspapers on the basis of Gazeta Wyborcza journal pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-01-17T14:05:52Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info