Abstract:
Przedmiotem rozważań zawartych w pracy jest polityka komunikacji przedsiębiorstwa
turystycznego z rynkiem. Polityka komunikacji marketingowej stanowi istotny element
strategii marketingowej przedsiębiorstwa turystycznego. Procesy komunikacyjne biura
podróży z otoczeniem obejmują zespół środków i działań, za pomocą których
przedsiębiorstwo przekazuje na rynek informację o produkcie bądź usłudze. Polityka
promocji przedsiębiorstw turystycznych stanowi narzędzie oddziaływania na rynek a także walkę z konkurencją. Istotą działań promocyjnych jest spowodowanie pozytywnego
zrozumienia przez odbiorców informacji zakodowanych w przekazie. Polityka promocji
przekazuje potencjalnym klientom informacje, dowody, obietnice, skłaniając ich do kupna oferowanych produktów i usług. Ma także na celu wywołanie przychylnych opinii o przedsiębiorstwie. Praca składa się z czterech rozdziałów. Celem pracy jest dokonanie diagnozy polityki komunikacyjnej wybranych nowosądeckich biur podróży. Wyznacza on szereg celów szczegółowych, którymi są: poznawanie polityki komunikacji w działalności przedsiębiorstwa turystycznego, określenie specyfiki komunikacji w sektorze turystycznym, analiza narzędzi i działań promocyjnych wykorzystywanych przez przedsiębiorstwo turystyczne.