Abstract:
W Polsce od przeszło trzynastu lat zachodzą przeobrażenia gospodarki mające na celu stworzenie systemu gospodarczego opartego na mechanizmie samoregulacji i zakładające konieczność dostosowania się podmiotów gospodarczych do zmieniających się warunków rynkowych oraz wymagań i potrzeb swoich odbiorców. Aby sprostać dynamicznie zmieniającym się warunkom rynkowym, firmy powinny dysponować sprawnym systemem poszukiwania w otoczeniu kandydatów na pracowników oraz ich selekcji. Odpowiedni proces rekrutacji ma zapewnić łatwe i sprawne włączenie nowej osoby do systemu firmy. W wymiarze czysto praktycznym wiąże się to z zapewnieniem sprawnego funkcjonowania przedsiębiorstwa, a w konsekwencji służy wyższemu celowi, jakim jest możliwość wypełnienia przez firmę jej misji. Problematyce rekrutacji poświęcona jest niniejsza praca, której celem jest analiza procesu rekrutacji prowadzonego w Z.P.C. „SAN” S.A. w Jarosławiu i jego ocena. Przedstawiono istotę rekrutacji, jej cele i miejsce w zarządzaniu zasobami ludzkimi. Zdefiniowana również została efektywność systemu rekrutacji ze względu na czynniki takie jak czas, koszt oraz diagnozowanie. Dokonano przeglądu metod wykorzystywanych przy wzbogacaniu zasobów ludzkich firmy. Przedstawiono różne sposoby ustalania zapotrzebowania na pracowników, a także sposoby naboru i selekcji. Charakterystyce poddano działalność badanej firmy, jej rys historyczny, założenia strategiczne i założenia dotyczące polityki personalnej. Dokonano analizy systemu rekrutacyjnego „SAN”. Zbadano proces rekrutacyjny, przeanalizowano i oceniono efektywność owego systemu.