E- Biznes jako nowoczesna forma prowadzenia biznesu na przykładzie sklepu internetowego Amazon.com
Abstrakt
Możliwości, jakie daje Internet znalazły swoje rozwiązanie także w handlu, który towarzyszy człowiekowi od początku cywilizacji. Powstały więc sklepu oferujące w zasadzie wszystko, a ich sposoby promocji i dotarcia do klienta tworzą zupełnie nowe zasady marketingu. Zakładając księgarnię internetową Amazon.com Jeff Bezos stworzył coś, czego świat nigdy wcześniej nie widział. Wykreował najbardziej rozpoznawalna markę w Internecie i stał się jednym z najbogatszych ludzi na świecie. Wszystko, czego dokonał na przestrzeni 6 lat jest wynikiem dobrego pomysłu, determinacji w działaniu i wykorzystywania wszelkich możliwości jakie daje Internet. Od podstaw stworzył ogromną firmę internetową wartą miliardy dolarów, która zapoczątkowała nową formę prowadzenia biznesu. Celem niniejszej pracy jest analiza e- biznesu jako nowoczesnej formy prowadzenia biznesu na przykładzie sklepu internetowego Amazon.com. Przedstawiono genezę, rozwój i technologie Internetu oraz scharakteryzowano Internet jako narzędzie handlu i sprzedaży. Przybliżono nowoczesny model prowadzenia biznesu w Internecie oraz dokonano analizy modelu e-biznesu na przykładzie sklepu internetowego Amazon.com. Dokonano przeglądu i porównania interaktywnych księgarni działających na polskim rynku oraz analizy rozwoju rynku księgarskiego w Polsce.
Opis
Słowa kluczowe
e-biznes, Internet, księgarnia internetowa, handel elektroniczny, rynek księgarski, firma internetowa, zarządzanie, strategie zarządzania