E- Biznes jako nowoczesna forma prowadzenia biznesu na przykładzie sklepu internetowego Amazon.com

Brak miniatury

Data

2002

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Możliwości, jakie daje Internet znalazły swoje rozwiązanie także w handlu, który towarzyszy człowiekowi od początku cywilizacji. Powstały więc sklepu oferujące w zasadzie wszystko, a ich sposoby promocji i dotarcia do klienta tworzą zupełnie nowe zasady marketingu. Zakładając księgarnię internetową Amazon.com Jeff Bezos stworzył coś, czego świat nigdy wcześniej nie widział. Wykreował najbardziej rozpoznawalna markę w Internecie i stał się jednym z najbogatszych ludzi na świecie. Wszystko, czego dokonał na przestrzeni 6 lat jest wynikiem dobrego pomysłu, determinacji w działaniu i wykorzystywania wszelkich możliwości jakie daje Internet. Od podstaw stworzył ogromną firmę internetową wartą miliardy dolarów, która zapoczątkowała nową formę prowadzenia biznesu. Celem niniejszej pracy jest analiza e- biznesu jako nowoczesnej formy prowadzenia biznesu na przykładzie sklepu internetowego Amazon.com. Przedstawiono genezę, rozwój i technologie Internetu oraz scharakteryzowano Internet jako narzędzie handlu i sprzedaży. Przybliżono nowoczesny model prowadzenia biznesu w Internecie oraz dokonano analizy modelu e-biznesu na przykładzie sklepu internetowego Amazon.com. Dokonano przeglądu i porównania interaktywnych księgarni działających na polskim rynku oraz analizy rozwoju rynku księgarskiego w Polsce.

Opis

Słowa kluczowe

e-biznes, Internet, księgarnia internetowa, handel elektroniczny, rynek księgarski, firma internetowa, zarządzanie, strategie zarządzania

Cytowanie