dc.description.abstract |
Działalność dystrybucyjna przedsiębiorstwa stanowi ważne ogniwo w jego działalności rynkowej. Dotyczy zarówno procesów pozyskiwania, magazynowania i dystrybucji produktów, jak i aspektów właściwego rozpoznania potrzeb rynku, wyboru właściwych kanałów dystrybucji, z uwzględnieniem typu produktu, docelowego konsumenta, specyfiki rynku, itp. Szczególnie ważnie staje się to w przypadku firm typowo handlowych, jak ta, której analiza działalności dystrybucyjnej została podjęta w niniejszym opracowaniu. Celem niniejszej pracy jest analiza procesów związanych z szeroko pojętą dystrybucją produktów na przykładzie firmy MAN-STAR TRUCKS. Zaprezentowano zagadnienia związane z tematyką kanałów dystrybucji, zalet i wad poszczególnych ich typów, a także sposobów projektowania i zarządzania dystrybucją. Wskazano ewentualne konflikty, które mogą powstawać w poszczególnych kanałach i sposoby, jak można je przewidywać i w porę im zapobiegać. Podjęto również problematykę logistyki w dystrybucji - a więc strategii logistycznych, kosztów występujących w logistyce i analizę zachodzących procesów. Opisano czynniki determinujące strategię dystrybucji firmy - głównych konkurentów, udziały poszczególnych firm w rynku, strategie cenowe, oraz rozwój sieci dealerskich w Polsce. Dokonano analizy kierunków budowy kanałów dystrybucji badanej firmy, rozwoju działu sprzedaży i sieci dealerskiej w kraju, wybór optymalnych dróg i sposobów dystrybucji i sprzedaży produktów w Polsce, a także pewnych narzędzi służących rozpoznawaniu rynku i optymalizacji procesów dystrybucji. Za pomocą analizy SWOT, wskazano zarówno mocne, jak i słabe strony przedsiębiorstwa, definiując pojawiające się szanse i zagrożenia ze strony otoczenia firmy, które we właściwym momencie rozpoznane, pozwalają na szybką reakcję i dostosowanie się do aktualnych wymagań i tendencji na rynku. |
pl |