dc.description.abstract |
Marka to nie tylko jedno z pojęć marketingowych. Marka to więcej niż znak, za pomocą którego odróżniany jest jeden produkt od drugiego. To obietnica stabilności, gwarancja jakości oraz sposób zabezpieczenia interesów konsumenta. Produkty markowe są dostępne dla konsumentów, którzy znają je, lubią i kupują w zwykłej, szczególnej potrzebie lub z jakiejś okazji. To także zjawisko kulturowe, tworzące mody, będące symbolem cywilizacji. Wytwórcy produktów markowych uważają markę za elementarną wartość dla ich przedsiębiorstwa, konsumenta i całej gospodarki wolnorynkowej. Jej zabezpieczeniem interesów klienta, to most łączący oczekiwania konsumentów z możliwościami producentów.
Marka może funkcjonować i przynosić zysk dlatego, że kryje w sobie obietnice, na których nam zależy i że obietnic tych dotrzymuje. Jest ona obecna w świadomości klientów, dowodząc istnienia trwałego związku między producentem a nabywcą. Marka pozostaje rozpoznawalna, ponieważ stanowi odpowiedź na potrzeby konsumentów
i przynosi zysk, gdyż dotrzymuje obietnic i rozwija się, żeby sprostać rosnącym aspiracjom klientów Celem pracy jest ukazanie działań firmy Nestle w celu umocnienia wizerunku marki Nescafe Classic wśród konsumentów i swojej pozycji lidera na rynku kaw rozpuszczalnych w Polsce. |
pl |