dc.description.abstract |
Komunikacja marketingowa, wraz z jej instrumentami, jest elementem wielu przedsiębiorstw, zwłaszcza dużych koncernów o zasięgu globalnym. Komunikacja marketingowa, scala ze sobą wszystkich uczestników rynku, zaspakaja ich potrzeby, ułatwia kontakt i wzajemną współpracę, a firmy jako nadawcy komunikatów w procesie komunikacji, próbują wpływać na swoich odbiorców w celu nakłonienia ich do wyboru odpowiedniego produktu, czy marki.
Celem pracy jest analiza instrumentów komunikacji marketingowej, sieciowego przedsiębiorstwa sprzedaży detalicznej, firmy Ahold Polska. Przedstawiono charakterystykę procesu komunikacji marketingowej, jej istotę, elementy, cele i funkcje, modele komunikacji marketingowej, oraz jej procesy. Omówiono etapy skutecznej oraz nieskutecznej komunikacji marketingowej, prowadzące w ostateczności do wstępnej charakterystyki wybranych jej instrumentów, kończąc na refleksji dotyczącej jej przyszłości. Opisano wybrane instrumenty komunikacji marketingowej, promocję sprzedaży, instrumenty promocji sprzedaży, techniki, proces planowania oraz jej integrację z pozostałymi elementami komunikacji marketingowej a także public relations. Zaprezentowano historię firmy, genezę jej powstania, działalność oraz sytuację finansową firmy. Dokonano analizy przeprowadzonego wywiadu zogniskowanego przeprowadzonego wśród pracowników Działu Marketingu, który
pozawala bliżej przyjrzeć się instrumentom wykorzystywanym w celu komunikacji firmy z otoczeniem. |
pl |