Abstract:
Telekomunikacja Polska S.A. jest jednym z najpoważniejszych operatorów na rynku telekomunikacyjnym. Do niedawna pozycja Firmy na rynku telekomunikacyjnym nie była zagrożona, jednak w ciągu ostatnich lat pojawiły się firmy konkurencyjne, które
świadczą usługi telekomunikacyjne równie dobrej jakości, jednocześnie pozyskując coraz to nowe rzesze klientów. W tych warunkach okazuje się, że dotychczasowe umiejętności, wiedza i postawy kadry kierowniczej nie są wystarczające, w związku z czym
kierownicy stanęli przed koniecznością zdobycia nowych kwalifikacji. Celem niniejszej pracy jest zaprezentowanie wpływu zmiennych niezależnych na sposób podejścia kadry kierowniczej do zmian organizacyjnych w Obszarze Telekomunikacji w Nowym Sączu. Przedstawiono koncepcje związane z rozwojem kadry menedżerskiej. Zaprezentowano problematykę zmian organizacyjnych oraz rolę kadry kierowniczej w procesie zmian. Opisano zagadnienia procesu restrukturyzacji oraz metod i technik doskonalenia kadry
menedżerskiej wykorzystywanych w procesie zmian organizacyjnych. Dokonano analizy badań dotyczących umiejętności wprowadzania zmian wśród tej grupy pracowników, ich znajomość zasad i praktyk związanych ze zmianami oraz nastawienie do nich.