Wpływ e-commerce na konkurowanie w handlu detalicznym
Abstrakt
W niniejszej pracy autor przedstawia Internet jako nowoczesne medium, które umożliwia nam proces handlu i komunikacji z klientami i rozwija się w bardzo szybkim tempie. Główną przewagą Internetu jest jego interaktywność, czyli najogólniej mówiąc możliwość dwukierunkowej komunikacji pomiędzy odbiorcą a nadawcą informacji. Przeglądając zasoby Internetu, użytkownik może bez wychodzenia z domu napisać list z zapytaniem dotyczącym prezentowanej oferty, zamówić towar i uregulować za niego należność. Możliwości takiej nie oferuje żadne inne medium. Internet znajduje również szerokie zastosowanie w handlu detalicznym, umożliwiając nam zaprezentowanie oferty szerokiemu gronu ludzi jak i również sprzedaż za pomocą sklepów Internetowych. Tezą pracy jest stwierdzenie, że możliwości Internetu czynią go skutecznym narzędziem docierania i oddziaływania na klienta, a co za tym idzie, może stać się ważnym czynnikiem przewagi konkurencyjnej jako jej podstawa, ale również jako czynnik jej utrzymania, pod warunkiem odpowiedniego wykorzystania. Celem pracy jest ukazanie specyfiki handlu Internetowego i możliwości uzyskania przewagi nad konkurencją na rynku „sklepów górskich”.
Opis
Słowa kluczowe
e-commerce, handel detaliczny, konkurencja, handel, marketing interaktywny, internetowe kanały dystrybucji, katalogi on-line