Abstract:
Jednym z instrumentów marketingu jest promocja, która jest zbiorczym określeniem wielu form, sposobów i mediów pozyskiwania nabywców dzięki utrwalaniu obrazu produktów oraz zachętom, argumentom i motywacji skłaniającej do ich kupowania. Promocja jest także jednym z rodzajów komunikowania się z ludźmi zaś jej integralną częścią jest reklama. Celem niniejszej pracy jest ocena promocji opony zimowej Firmy Oponiarskiej Dębica S.A. Przedstawiono zjawisko marketingu jako sposób działania w gospodarce rynkowej oraz zaprezentowano instrumenty marketingu-mix. Opisano jeden z elementów marketingu-mix jakim jest promocja oraz na jej główne narzędzie - reklamę. Przedstawiono pojęcie promocji oraz reklamy, ich cele, funkcje, zastosowanie oraz korzyści poszczególnych narzędzi. Dokonano ogólnej charakterystyki Firmy Oponiarskiej Dębica S.A., jej asortymentu i produktu. Zawarto opinie konsumentów wobec marki opierając się na przeprowadzonych ankietach oraz kwestionariuszach wywiadu. Przedstawiono dotychczasowe działania promocyjne Firmy Oponiarskiej Dębica S.A. następnie dokonano analizy i oceny podjętych kroków promocyjnych.