Abstract:
Dzięki możliwościom oferowanym dzisiaj przez producentów programów graficznych, grafika trójwymiarowa jest stosowana nie tylko w pracach naukowych do przeprowadzania skomplikowanych obliczeń i wizualizacji, ale również w grach komputerowych, filmach i reklamie, które w znacznym stopniu przyczyniły się do jej rozwoju. Wystarczy włączyć na chwilę odbiornik telewizyjny i przyjrzeć się poszczególnym reklamom telewizyjnym, by dostrzec, że w większości reklam, bądź w każdej reklamie, jest wykorzystana grafika trójwymiarowa z naciskiem na wizualizację i realizm otaczającego nas świata. Przede wszystkim producenci gier komputerowych, którzy prześcigają się w kreowaniu coraz bardziej realnej, wirtualnej przestrzeni, postawili wielki krok naprzód, stwarzając coraz to lepsze silniki graficzne, dzięki którym wizualizacje stają się coraz bardziej naturalne i rzeczywiste, aczkolwiek nie znaczy to, że są mniej niedostępne dla użytkownika. Interface silnika UDK został utworzony tak, by każdy, kto miał styczność z programami do tworzenia grafiki trójwymiarowej nie miał większego problemu z utworzeniem własnej prostej gry lub wizualizacji. Celem pracy było stworzenie wizualizacji budynku C Wyższej Szkoły Biznesu National Louis University z wykorzystaniem programu do tworzenia grafiki trójwymiarowej Autodesk Maya 2012 i silnika gier Unreal Development Kit (UDK). W pracy przedstawiono krótki opis najważniejszych technik modelowania obiektów trójwymiarowych, teksturowania i sposobu zapisu plików w odpowiednim formacie, by były odczytywane przez silnik graficzny.