Reklama w polskich serialach telewizyjnych

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Głuc, Krzysztof
dc.contributor.author Zięcina, Agnieszka
dc.date.accessioned 2014-01-20T12:06:23Z
dc.date.available 2014-01-20T12:06:23Z
dc.date.issued 2012-07-09 15:56:31
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/4381
dc.description.abstract Przedmiotem tejże pracy jest poszukanie odpowiedzi na pytanie dotyczące skuteczności reklamy w serialach. Chcąc zarysować tę kwestię w sposób teoretyczny pierwszy rozdział został poświęcony pojęciu reklamy. Reklama przekazuje informacje za pomocą pewnych nośników, do których zaliczamy między innymi: mowę, gesty, dźwięk, tekst pisany, bądź też w postaci obrazu, dlatego też wybrałam na temat pracy najmocniejsze medium jakim jest telewizja, a ściślej mówiąc product placement, czyli w polskim prawie lokowanie produktu. Mechanizm polega na umieszczeniu produktu w środku przekazu, w taki sposób, żeby przemawiał on do podświadomości odbiorcy i zachęcał go do używania, bez przekazywania oczywistej i otwartej reklamy. Badania przeprowadziłam w dzielnicy Nowego Sącza - Zawada, posługując się przy tym techniką ankiety, w której zostały zastosowane pytania zamknięte jednokrotnego wyboru oraz pytanie otwarte. Badania dały mi możliwość poznania opinii kobiet i mężczyzn, na temat tego, jaki wpływ ma lokowanie produktu na decyzje zakupowe . Z badań mogłam wywnioskować, że współczesna reklama, zwłaszcza telewizyjna i przedstawiona w formie lokowania produktu w serialach ma ogromną siłę oddziaływania na odbiorców. Podsumowując, ulegamy perswazji językowej zawartej w ukrytej reklamie, gdyż utożsamiamy się z ulubionym bohaterem serialu. pl
dc.description.abstract The subject of this thesis is to seek answers to the question concerning the effectiveness of advertising in television series. To outline the issue in a theoretical way, the first chapter is devoted to the concept of advertising. Advertising provides information with certain carriers, which include among others: speech, gestures, sound, written text or as an image, and therefore on the thesis was chosen as the most powerful medium of television, to be precise product placement in Polish law . The mechanism involves placing the product in the media in such a way that he would talk to the subconscious mind, and encouraged customers to use it without giving the clear and pure advertising. The study was conducted in the district of Nowy Sacz, Zawada, using the technique of the survey, which included closed questions with multiple choice and open questions. The study gave an opportunity to learn the opinions of women and men about the potential effects of product placement on purchasing decisions. The research can be concluded that contemporary television advertising in particular and presented in the form of product placement in the series has a huge impact on the power of television audiences. To sum up, we succumb to persuasive language contained in the hidden advertising because we identify with favorite hero series. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject reklama pl
dc.subject telewizja pl
dc.subject serial pl
dc.subject lokowanie produktu pl
dc.subject advertising pl
dc.subject television pl
dc.subject television series pl
dc.subject product placement pl
dc.title Reklama w polskich serialach telewizyjnych pl
dc.title.alternative Commercials in Polish TV Series pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2014-01-20T08:50:28Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info