Abstract:
Celem pracy było wykonanie animowanego filmu 3D, bez użycia tradycyjnej kamery, w całości za pomocą dostępnego oprogramowanie do tworzenia oraz obróbki obrazu i dźwięku. Film jest wspólnym dziełem trzech osób, jako że wymagał on stosunkowo dużego nakładu pracy. Punktem wyjściowym do uzyskania końcowego efektu było wymodelowanie i oteksturowanie kilkudziesięciu złożonych obiektów, w skład których weszły budynki wraz z otoczeniem, wnętrza, środki transportu oraz postać ludzka. Nazywanie filmu animacją zobowiązuje, dlatego model postaci został zriggowany i wprawiony w ruch, częściowo w technologii motion capture. Co więcej, wszystkie dodatkowe elementy graficzne projektu, takie jak rysunki wektorowe, zostały wykonane od początku do końca na jego potrzeby. Każdy z autorów miał przydzielony własny zakres prac, za które odpowiadał, jednak w trakcie tworzenia niezbędna była wzajemna pomoc i dzielenie się doświadczeniem. Dlatego, pomimo ściśle wyznaczonych ról, wszyscy po trochę doświadczyli najbardziej istotnych w pracy zagadnień takich jak modelowanie, animacja, rendering i postprodukcja. Pisemna część pracy daje możliwość poznania procesu tworzenia takiego filmu. W pierwszym rozdziale znajduje się opis poszczególnych narzędzi wykorzystanych do pracy nad projektem, następne zaś niniejsze sprawozdanie z poszczególnych etapów produkcji. Najpierw został opisany proces modelowania obiektów, w którym zastosowano kilka technik takich jak: wytłaczanie, tworzenie brył obrotowych czy Constructive Solid Geometry. Kolejne części traktują o animowaniu przygotowanych modeli. Etapem finalnym jest rendering i montaż filmu wraz z jego udźwiękowieniem.