Abstract:
Celem głównym pracy jest analiza działalności firm organizujących imprezy okolicznościowe pod kątem stosowania narzędzi e-biznesu. W pracy badane będą szanse, zagrożenia, słabe oraz mocne strony wykorzystania zaawansowanych technologii informatyczno-komunikacyjnych w badanej branży. Szczegółowe badania przeprowadzone będą na podstawie firmy „Wedding Art”, stworzonej dla celów pracy i zajmującej się kompleksową dekoracją uroczystości ślubnych. Jako metoda badania zastosowana będzie analiza SWOT. Również pomocna będzie ankieta przeprowadzona wśród studentów Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nowym Sączu oraz wśród pracowników firmy Begie-Design. W pracy znajdą się odpowiedzi na pytania dotyczące poniższych zagadnień: 1. W jakim stopniu narzędzia e-biznesu są obecnie stosowane w prowadzeniu tego typu działalności. 2. Jaką przewagę rynkową można osiągnąć dzięki wykorzystaniu narzędzi e-biznesu. 3. Jak oceniana jest działalność firm organizujących imprezy okolicznościowe. Cele szczegółowe pracy to: analiza poszczególnych narzędzi e-biznesu jak między innymi strony WWW, sklepy online oraz analiza sposobu ich wykorzystania do efektywniejszej pracy przedsiębiorstwa. W celu rozwinięcia celów szczegółowych w pracy dokonano opisu każdego z narzędzi, jak również wskazano korzyści płynące z wykorzystania danego narzędzia dla firmy. Dla niniejszej pracy sformułowano problem badawczy. Jest nim wpływ zastosowania narzędzi e-biznesu na efektywną pracę przedsiębiorstwa. Dla porównania zestawiono narzędzia e-biznesu z tradycyjnym sposobem kierowania przedsiębiorstwem. Postawiono także hipotezę badawczą: praktyczne zastosowanie e-biznesu rozwija efektywność działalności przedsiębiorstwa. Przedstawiając istotę poszczególnych narzędzi e-biznesu i zestawiając je z tradycyjnymi sposobami dotarcia do klienta, wspomniana hipoteza została potwierdzona.