Abstract:
Celem pracy jest pokazanie, że model wykorzystania promocji i skupienie się na promocji osobistej w Pryzmacie jest dobrym rozwiązaniem i pozwala uzyskać lepsze efekty niż wykorzystanie np. reklamy. Poza tym w pracy starano się pokazać w jaki konkretnie sposób Grupa Pryzmat wykorzystuje możliwości jakie daje promocja osobista. Pierwszy rozdział traktuje o Grupie Pryzmat. Pokazany też będzie rozwój punktu Pryzmat Nowy Sącz, w oparciu o który zostały przeprowadzone badania w rozdziale czwartym. W drugim rozdziale starano się przybliżyć charakterystykę promocji, jej definicje w różnych ujęciach, a także jej cele, strukturę, podział oraz kompozycję wszystkich narzędzi promocji ze specjalnym uwzględnieniu promocji osobistej. W trzecim rozdziale pokazano jak w praktyce Pryzmat wykorzystuje narzędzia związane z promocją, a zwłaszcza w jaki sposób Grupa Pryzmat adaptuje i wykorzystuje w swojej działalności promocję osobistą. Rozdział czwarty to rozdział badawczy, w którym zostaną przeanalizowane wyniki sprzedażowe punktu Pryzmat Nowy Sącz. Jest to miejsce gdzie poddano weryfikacji główną hipotezę badawczą tej pracy. Rozdział ten ma za zadanie pokazać, czy w rzeczywistości wykorzystanie i skupienie się na promocji osobistej jest skuteczne i jakie daje ona wyniki. W badaniach wykorzystano dane wtórne (dane sprzedażowe i statystyczne) uzyskane z punktu Pryzmat Nowy Sącz na przestrzeni ostatnich pięciu lat, zaś jako uzupełnienie zastosowano metodę jakościową IDI. W obecnej rzeczywistoości gdzie klienci są codziennie bombardowani, ze wszystkich stron nachalną reklamą i promocją dodatkową, która powoduje nie tyle znużenie klientów co ich niechęć, to właśnie dzieki promocji ososbistej i wykorzystaniu wyspecjalizowanych handlowców frmy będą miały możliwość dostarcia do większej ilości klientów i będą w stanie przedstawić im lepiej dopasowane oferty, co przyczyni się do zwiększenia przewagi konkurencyjnej. Przykład firmy Pryzmat i pozycja rynkowa całej Grupy pokazuje, że jest to jak najbardziej możliwe i wykonalne.