Abstract:
Celem pracy jest analiza procesu tworzenia skutecznej reklamy. Dokonano charakterystyki najważniejszych zagadnień związanych z pojęciem reklamy, usystematyzowano rodzaje komunikatów reklamowych oraz rodzaje środków komunikacji reklamowej. Omówiono budowę planu reklamy jako bazy w tworzeniu skutecznej reklamy – opisano podstawowe problemy decyzyjne, które powinny towarzyszyć każdej prawidłowo zaplanowanej reklamie i stanowiące klucz do sukcesu całej kampanii reklamowej. Przedstawiono historię firmy Fiat Auto Poland S.A., uwarunkowania działalności oraz analizę i diagnozę jej dotychczasowej strategii reklamowej. Oprócz spojrzenia z perspektywy czasu na najważniejsze wydarzenia w firmie, zbadano również główne czynniki warunkujące jej obecną pozycję na rynku w Polsce, możliwości konkurencyjności oraz mocne i słabe strony samego przedsiębiorstwa. W dalszej części zdiagnozowana została dostosowana do określonej sytuacji marketingowej strategia reklamowa firmy, a w tym wybory dokonane przy budowie przekazu reklamowego samochodu Fiat Panda.