Abstract:
Zdolność przystosowania strategii przedsiębiorstwa do szybko zmieniającego się makrootoczenia to kluczowy warunek jego przetrwania i rozwoju. Prawidłowe przewidywania przyszłych zdarzeń jest wielkim i odpowiedzialnym zadaniem dla kierownictwa firmy. Koszty ewentualnej pomyłki mogą być opłakane. Przedsiębiorstwa opracowują plany makroekonomiczne, przygotowując długookresowe prognozy najważniejszych czynników otoczenia, bądź tworzą je na podstawie wywiadów z klientami, dystrybutorami lub innymi osobami mającymi związek z firmą. Określenie potencjalnych nabywców okazuje się kluczowym zadaniem mającym nieodzowny wpływ na całą działalność przedsiębiorstwa. Od profilu rynku docelowego zależy między innymi sposób opracowania strategii marketingowej firmy, a co za tym idzie przygotowania promocji przedsiębiorstwa. W tym zakresie głównym celem jest poinformowanie publiczności o istnieniu produktów i przedsiębiorstwa. Niniejsza praca jest próbą dogłębnego zdefiniowania powyższych elementów działań promocyjnych, które okazują się być skomplikowanym procesem marketingowym. Ich zadaniem jest poinformowanie rynku o ofercie produkcyjnej przedsiębiorstwa oraz utrzymanie „znajomości” pomiędzy firmą a konsumentem na takim poziomie, aby przynosiła obopólne korzyści. Ocena efektów wynikających z przeprowadzonych akcji promocyjnych (niezależnie od sposobu i użytych narzędzi) opiera się głównie na analizie dokumentacji dostarczonej do firmy przez odpowiednich pracowników (np. przedstawicieli handlowych) ale również na obserwacji rynku, wywiadach wśród klientów placówek detalicznych oraz hurtowych i innych.