Public relations w działalności Grupy Allianz Polska
Ładowanie...
Data
2006
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Abstrakt
Koniec ubiegłego wieku przyniósł ogromne zmiany w media relations. Najważniejszym powodem tych zmian było rozpowszechnienie się Internetu oraz powstanie serwisów informacyjnych w Internecie. Wymusiło to nie tylko konieczność współpracy z tym nowym medium, ale wpłynęło także na współpracę z mediami tradycyjnymi – prasą, radiem i telewizją. Jednak media relations to tylko jedna ze stosowanych technik PR ściśle związana ze sponsoringiem, lobbingiem, komunikacją wewnętrzną, corporate indentity. Wybór technik uzależniony jest od charakteru grup otoczenia, do których mają zostać skierowane działania public relations. Celem niniejszej pracy jest omówienie wpływu działalności PR na rynkowy wizerunek przedsiębiorstwa na przykładzie Grupy Allianz Polska. Omówiono public relations jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa w społeczeństwie. Przedstawiono grupy otoczenia firmy ubezpieczeniowej, w tym media. Dokonano omówienia działalności Grupy Allianz Polska na polu public relations, ze szczególnym uwzględnieniem roli, jaką ta forma promocji odgrywa w tworzeniu wizerunku firmy oraz technik, jakie są stosowane, by ten cel osiągnąć.
Opis
Słowa kluczowe
public relations, wizerunek, komunikacja wewnętrzna, lobbing, sponsoring, corporate identity, techniki PR