Wdrożenie i wykorzystanie systemu informatycznego CRM na przykładzie firmy Pro Vita

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Moczurad, Włodzimierz
dc.contributor.author Dymek, Bartosz
dc.date.accessioned 2014-01-22T10:06:46Z
dc.date.available 2014-01-22T10:06:46Z
dc.date.issued 2012-07-02 14:47:41
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/4507
dc.description.abstract Celem pracy jest analiza stanu firmy przed i po wdrożeniu systemu CRM oraz ocena tego, jak zastosowany system informatyczny wpłynął na relację z klientami. W pracy przyjęto następujące hipotezy badawcze: • jakość obsługi klienta poprawiła się po wdrożeniu systemu CRM w firmie; • system CRM miał wpływ na wzrost przychodów w firmie; • implementacja systemu CRM miała wpływ na jakość planowania sprzedaży oraz akcji marketingowych; • system CRM wpłynął na jakość integracji zespołu firmy. W pierwszym rozdziale swojej pracy chciałbym zaprezentować ogólne informacje na temat systemów CRM, jego historię oraz zasady działania oraz informacje dotyczące metodologii wdrażania systemu w przedsiębiorstwie. Drugi rozdział poświęcony jest procesowi wdrażania systemu CRM w firmie ProVita. W tym rozdziale zostały przedstawione etapy poprawnego wdrożenia gotowego systemu CRM oraz problemy z tym związane, jak również adaptacji istniejących w firmie narzędzi i systemów informatycznych do współpracy z nowym systemem. Rozdział trzeci ma na celu przedstawienie stanu funkcjonowania firmy ProVita przed i po wdrożeniu systemu CRM. W tym celu zostały przeprowadzone badania za pomocą ankiety, co pozwoliło w przejrzysty sposób przedstawić zmiany, które zaszły w procesach sprzedażowych oraz zarządzaniu informacjami o kliencie. System CRM funkcjonujący w firmie Pro Vita w znaczący sposób podniósł efektywność i komfort pracy zatrudnionego zespołu, co przełożyło się na skrócenie czasu poświęcanego na rutynowe czynności administracyjne, zwiększeniu się efektywności akcji marketingowych oraz skuteczność sporządzanych ofert oraz oszczędności czasu wymaganego do planowania wizyt u klientów czy wymianie informacji pomiędzy personelem. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject systemy wspomagania zarządzania pl
dc.subject informatyzacja przedsiębiorstwa pl
dc.subject Customer Relationship Management (CRM) pl
dc.subject zarządzanie kontaktami z klientem pl
dc.title Wdrożenie i wykorzystanie systemu informatycznego CRM na przykładzie firmy Pro Vita pl
dc.title.alternative Deployment and usage of a CRM system, based on Pro Vita company experience pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2014-01-21T12:24:02Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info