Budowa marki niepublicznej szkoły wyższej w Polsce – analiza z perspektywy 20 lat

Abstrakt

Artykuł zawiera subiektywne opinie autora, wsparte dwudziestoletnim doświadczeniem zawodowym. Autor oparł się na ogólnie dostępnych materiałach, nie prowadził systemowych badań. Celem artykułu jest wskazanie wybranych sposobów budowy marki niepublicznej szkoły wyższej w Polsce. Artykuł naświetla uwarunkowania powstania szkół niepublicznych w latach 90. XX w. oraz przemiany w polskim szkolnictwie wyższym w okresie 20 lat, tj. od 1991 do 2011 r. Na tym tle zaprezentowano proces tworzenia i budowy marek niepublicznych szkół wyższych w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem dwóch skrajnie róznych metod budowy silnych marek, tj. Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie i Wyższej Szkoły Biznesu - National Louis University w Nowym Sączu.

Opis

Słowa kluczowe

marka uczelni, marka dyplomu

Cytowanie

Marketing w szkole wyższej : istota i znaczenie marki. Pod red. nauk. G. Nowaczyk i D. Sobolewskiego. Poznań : Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, 2013. – s. 41-56