E-biznes w usługach leasingowych na przykładzie Europejskiego Funduszu Leasingowego S.A.

Ładowanie...
Miniatura

Data

2006

Tytuł czasopisma

ISSN czasopisma

Tytuł tomu

Wydawca

Abstrakt

Celem niniejszej pracy jest przedstawienie, że oferta leasingu może być realizowana za pomocą Internetu – czyli informatycznej globalnej sieci komputerowej opartej na protokole komunikacyjnym TCP/IP (ang. Transfer Control Protocol/InternetProtocol). Szczegółowo zagadnienie to będzie omówione na przekładzie Europejskiego Funduszu Leasingowego SA z siedzibą we Wrocławiu – firmy specjalizującej się w leasingu. Wybór tej firmy wynika z faktu, że spółka ta posiada większościowy udział w rynku branży leasingowej w Polsce, jest wysoko notowana w rankingach firm specjalizujących się w usługach finansowych oraz prowadzi działalność handlową przez Internet. Analiza zebranego materiału ma dać odpowiedź na postawione podczas pracy pytanie badawcze: czy przy obecnym systemie prawnym oraz przy istniejących rozwiązaniach informatycznych możliwe jest prowadzenie usług leasingowych za pomocą Internetu? Opisane są zagadnienia dotyczące Internetu - narzędzia, programy i technologie wykorzystywane w e-biznesie, ze szczególnym zwróceniem uwagi na zastosowanie ich przy e-commerce, czyli w działalności handlowej. Omówiono regulacje prawne odnoszące się do leasingu i do Internetu – czyli ustawy i rozporządzenia regulujące zagadnienia ekonomiczne, finansowe i teleinformatyczne występujące w prawodawstwie międzynarodowym, europejskim oraz przede wszystkim w polskim. Opisano poszczególne rodzaje leasingu, warunki umów oraz prawa i obowiązki leasingobiorcy i leasingodawcy. Przedstawiono wady i zalety kontraktów leasingowych, Europejski Fundusz Leasingowy SA - jego działalność, strukturę, ofertę handlową i historię rozwoju. Zaprezentowano ofertę internetową EFL SA – podano opis witryny internetowej, opis prowadzonych przez Firmę aukcji internetowych, formularzy zapytań ofertowych, giełdy i sklepu internetowego. Przedstawiono wszystkie formy usług finansowych proponowanych do realizacji w systemie internetowym. W podsumowaniu dokonano weryfikacji zebranych danych oraz przedstawiono odpowiedź na postawione pytanie badawcze oraz założony cel pracy.

Opis

Słowa kluczowe

Internet, e-biznes, e-commerce, branża leasingowa, Europejski Fundusz Leasingowy, marketing internetowy, people soft

Cytowanie