Statystyczne metody sterowania jakością. Wykorzystanie metod i narzędzi oceny jakości do nadzoru i oceny przebiegu procesów w FPHU Wiśniowski

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Malczak, Jan
dc.contributor.author Wiśniowski Tadeusz
dc.date.accessioned 2014-01-23T15:39:27Z
dc.date.available 2014-01-23T15:39:27Z
dc.date.issued 2005
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/4560
dc.description.abstract Liczba przedsiębiorstw, które wdrażają system zapewnienia jakości systematycznie powiększa się o te, które próbując znaleźć stałych i poważnych partnerów strategicznych, nie spełniają wymogów posiadania nowoczesnego systemu jakości, a także o takie, które mając świadomość obowiązujących w Unii Europejskiej kierunków, wyprzedzająco podejmują działania wprowadzenia odpowiedniej organizacji firmy, doceniając „fakt”, że jakość jest obecnie najważniejszym stymulatorem zdobywania klienta i głównym atutem w konkurencji. Sposobem osiągnięcia oczekiwanej jakości jest wdrożenie odpowiedniego i skutecznego systemu zapewnienia tej jakości, w realizacji którego uczestniczą wszyscy pracownicy przedsiębiorstwa. System taki powinien dawać pewność, że określone błędy nie powtórzą się. Zbudowanie efektywnego systemu jakości w przedsiębiorstwie niejednokrotnie napotyka trudności. W sytuacji istnienia kłopotów z przetrwaniem, utraty stałych klientów obserwowana jest ze strony kierownictwa postawa zachowawcza wobec próby wdrożenia tego systemu. Coraz więcej jest jednak przykładów pozytywnych reakcji ze strony przedsiębiorstw. W pierwszej kolejności dotyczy to firm, które z racji finalizowania powiązań kooperacyjnych z przedsiębiorstwami zagranicznymi zostały zobowiązane do wdrożenia systemu jakości lecz także firmy rodzime widząc rosnące zaufanie klientów do firm mogących się poszczycić certyfikatem systemu jakości również decydują się na ten krok. Jak uczy praktyka, przeciętny okres wprowadzania systemu jakości trwa kilka miesięcy lub kilkanaście miesięcy, w zależności od wiedzy, stopnia zaangażowania naczelnego kierownictwa oraz dysponowanych funduszy i wielkości przedsiębiorstwa. Celem niniejszej pracy jest przedstawienie dominującej roli metod statystycznych w procesie sterowania jakością. W pracy przedstawiono metody statystyczne wykorzystywane w procesach produkcji FPHU Wiśniowski oraz sposoby ich użycia. Zostały wyszczególnione i opisane poszczególne etapy walidacji, w których niezbędne jest użycie metod statystycznych oraz opisane zostały zależności pomiędzy poszczególnymi etapami. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject zarządzanie jakością pl
dc.subject TQM pl
dc.subject normy ISO pl
dc.subject kontrola statystyczna SKJ pl
dc.subject analiza Pareto pl
dc.subject procesy zarządzania pl
dc.subject satysfakcja klienta pl
dc.title Statystyczne metody sterowania jakością. Wykorzystanie metod i narzędzi oceny jakości do nadzoru i oceny przebiegu procesów w FPHU Wiśniowski pl
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info