Projekt Strategicznej Karty Wyników jako instrumentu wdrażania strategii w przedsiębiorstwie STS Berg
Ładowanie...
Data
2012-06-10 17:08:30
Autorzy
Tytuł czasopisma
ISSN czasopisma
Tytuł tomu
Wydawca
Abstrakt
Celem niniejszej pracy jest opracowanie Strategicznej Karty Wyników dla
przedsiębiorstwa STS Berg.
Przygotowana karta jest podzielona na cztery perspektywy: finansową, klienta, procesów
wewnętrznych, a także rozwoju, w których zawarte zostało 20 mierników celów
strategicznych. Opracowane są również cele szczegółowe, warunkujące realizację celów
strategicznych. Całość kończą wnioski i zalecenia tyczące się wdrażania sugerowanych
rozwiązań.
Pierwsze dwa rozdziały pracy, to część teoretyczna, opisująca problematykę związaną z
wdrażaniem strategii, a także zastosowaniem Strategicznej Karty Wyników. Trzeci rozdział
zawiera analizę pozycji strategicznej firmy oraz jej otoczenia, a także analizę za pomocą
metody SPACE. Ostatni rozdział to opracowana na podstawie wcześniejszych analiz,
Strategiczna Karta Wyników firmy STS Berg.
The aim of my master’s thesis is to create the Balanced Scorecard for the STS Berg Enterprise. The scorecard is divided into four main perspectives: financial, customer, business process, and learning and growth. The areas consist of twenty strategic measures. In my project, I intend to develop detailed objectives determining the achievement of the strategic ones. In the final part of my thesis, I would like to present my conclusions and recommendations for the implementation of the suggested solutions. In the first two chapters, I intend to discuss issues connected with the implementation of the strategy, as well as the use of the Balanced Scorecard in theory. In the third chapter, I consider it essential to analyse the strategic position of the company and its environment, as well as to present the analysis with the use of SPACE method. In the last chapter, I would like to present the Strategic Scorecard for the STS Berg Enterprise created on the basis of my research.
The aim of my master’s thesis is to create the Balanced Scorecard for the STS Berg Enterprise. The scorecard is divided into four main perspectives: financial, customer, business process, and learning and growth. The areas consist of twenty strategic measures. In my project, I intend to develop detailed objectives determining the achievement of the strategic ones. In the final part of my thesis, I would like to present my conclusions and recommendations for the implementation of the suggested solutions. In the first two chapters, I intend to discuss issues connected with the implementation of the strategy, as well as the use of the Balanced Scorecard in theory. In the third chapter, I consider it essential to analyse the strategic position of the company and its environment, as well as to present the analysis with the use of SPACE method. In the last chapter, I would like to present the Strategic Scorecard for the STS Berg Enterprise created on the basis of my research.
Opis
Słowa kluczowe
strategia, zarządzanie strategiczne, wdrażanie strategii, Strategiczna Karta Wyników, metoda SPACE, strategy, strategic management, the implementation of the strategy, the Balanced Scorecard, the SPACE method