Aranżacja jako narzędzie merchandisingu na przykładzie sklepu meblowego Orion

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Woźniak, Dariusz
dc.contributor.author Piekarz, Karolina
dc.date.accessioned 2014-01-24T10:58:58Z
dc.date.available 2014-01-24T10:58:58Z
dc.date.issued 2012-07-06 11:27:24
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/4588
dc.description.abstract Aranżacja jako narzędzie merchandisingu jest bardzo ciekawym zagadnieniem, warto pogłębić wiedzę na jego temat. Głównie kierowane jest to do ludzi sprzedających i eksponujących towary np. w supermarketach, salonach meblowych, sklepach odzieżowych itp. Narzędzia komunikacji związane są z merchandisingiem wizualnym, dotyczą porozumiewania się z klientami i dostawcami, są to: aranżacja sklepu, wystrój wnętrz, atmosfera, prezentacja towarów, promocja, reklama. Praca ta zawiera treści ściśle powiązane z częścią badawczą. Sformułowany został problem, cele i hipotezy badawcze, które następnie były weryfikowane. Badania zostały przeprowadzone wśród klientów sklepu meblowego Orion w Wielogłowach, przy pomocy obserwacji niejawnej i własnych notatek. Wyniki przeprowadzonych badań potwierdziły założoną przeze mnie hipotezę. Głównym czynnikiem większej sprzedaży mebli jest aranżacja czyli odpowiedni dobór dodatków, oświetlenia oraz reklamy, które również mają wpływ na dostrzeżenie mebla Latis przez klienta. Częściej zaaranżowanymi meblami zainteresowane są kobiety. Mężczyźni raczej nie zwracają uwagi na wystrój mebli, co nie wpływa też na decyzję o kupnie przez nich mebli. pl
dc.description.abstract Arrangement as a merchandising tool appears to be a very interesting phenomenom and it is worth deepening knowledge in this area. This idea is directed mainly to people who sell and display their products is such places like supermarkets, furniture stores, clothing stores, etc. communication tools related to visual merchandising regarding communication with cutomers and suppliers include: store arrangement, interior decoration, atmosphere, products display, promotion, advertising. This project includes contents strictly connected with research aspekt. The problem, objectives and research hypothesis were formulated and then verified. The research was performed among the clients of Orion furniture store in Wielogłowy with secret observation and own notes. The results of performed research confirmed the hypothesis I stated. The main factor of increased furniture sale is a suitable selection of accessories, lighting and advertising which also have an impact on noticing the Latis furniture by a customer. Women turn out to be more likely interested In arranged furniture while men do not rather pay attention to furniture decoration which does not influence their decision of byuying particular piece of furniture. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject merchandising pl
dc.subject marketing pl
dc.subject strategia marketingowa pl
dc.subject badania marketingowe pl
dc.subject obserwacja pl
dc.subject marketing strategy pl
dc.subject marketing research pl
dc.subject observation pl
dc.title Aranżacja jako narzędzie merchandisingu na przykładzie sklepu meblowego Orion pl
dc.title.alternative An arrangement as a merchandising tool on the example of Orion furniture store pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2014-01-24T08:49:47Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info