dc.description.abstract |
Potrzeby są motorem działań człowieka, a to co osiąga się dzięki potrzebom możemy traktować jako nagrody. Natomiast potrzeby pracowników nie są cały czas takie same, zmieniają się i stałe stosowanie tych samych motywatorów może spowodować spadek poziomu motywacji. Każdy kierownik posiada swoje sposoby motywowania, do których często zalicza się bodźce finansowe. System wynagradzania jest cechą kultury każdego przedsiębiorstwa. Dzięki dobremu systemowi motywowania, każda organizacja zyskuje utożsamianie się podwładnych z celami firmy i prowadzi do współudziału w podnoszeniu odpowiedzialności za jej rozwój. Celem pracy jest ukazanie motywacji jako czynnika sprawnego zarządzania oraz analiza i ocena systemu motywacyjnego firmy ,,XYZ”, a także określenie jaki wpływ ma motywacja pracownicza na rozwój organizacji. Praca podzielona została na trzy rozdziały. Pierwsze dwa to część teoretyczna, która dotyczy ogólnych zagadnień związanych z zarządzaniem i tradycyjnymi systemami motywowania. Rozdział trzeci połączony został rozważaniem teoretycznym z obserwacjami systemu motywacyjnego w firmie „XYZ”. W tym rozdziale przedstawiony został system motywowania w badanej firmie oraz propozycje wprowadzenia pewnych innowacji do systemu motywowania w tejże firmie na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród pracujących tam osób. Końcowa część pracy zawiera spis tabel, wykresów, bibliografię, która została wykorzystana podczas pisania pracy |
pl |