Polityka innowacji produktowych w przedsiębiorstwie na przykładzie Tymbark S.A.
Abstrakt
Celem niniejszej pracy jest ukazanie sukcesu marki Tymbark przez pryzmat wprowadzanych innowacji. Pod pojęciem „ukazanie sukcesu” należy rozumieć znaczenie innowacji dla sukcesu produktu, przedstawienie nowych produktów Tymbarku w otoczeniu bezpośredniej konkurencji oraz ukazanie profilu marki Tymbark i jej rozwoju na przełomie kilku lat. Podstawowymi hipotezami pracy były: „Innowacje jako kluczowym czynnik sukcesu
produktu na rynku FMCG” oraz „Innowacje ważnym atrybutem marki Tymbark”. Położono nacisk na określenie stopni ważności innowacji jako motoru napędowego marki. Przedstawiono definicje związane z produktem oraz marką, politykę innowacji i
kreowania nowego produktu, rozwój opakowań oraz pozycję Tymbark S.A. w sektorze producentów soków owocowych w Polsce. Poruszone zostały tematy związane z historią firmy, rynkiem soków, nektarów i napojów w Polsce oraz szansami i zagrożeniami po wejściu do Unii Europejskiej. Dokonano ocena polityki innowacji produktowych na przykładzie firmy Tymbark S.A. Na przykładzie polityki produktowej marki Tymbarki ukazano, jak umiejętnie wprowadzane innowacyjne produkty przełożyły się na sukces marki. Marki, która zdobyła
pozycję lidera.
Opis
Słowa kluczowe
działania marketingowe, produkt, polityka innowacji, marka, polityka nowego produktu, kreatywność