Wpływ komunikacji marketingowej na wielkość sprzedaży materiałów budowlanych na przykładzie F.H. BOZ S.A. w Rzeszowie.
Abstrakt
W czasie coraz to większego nasycenia rynku komunikacja marketingowa,
a w szczególności reklama oraz promocja sprzedaży stają się istotnym składnikiem łączenia przedsiębiorstw z rynkiem. Komunikacja marketingowa scala ze sobą wszystkich uczestników rynku, informuje, kreuje, a następnie zaspakaja potrzeby, ułatwia kontakt oraz wzajemną współpracę. Nadawcy komunikatów starają się wpływać na swoich odbiorców, w celu nakłonienia ich do wyboru odpowiedniego produktu, czy też marki. W sytuacji wolnej konkurencji i rozwoju rynku praktycznie niemożliwe jest osiągnięcie wiodącej pozycji bez sprawnie funkcjonującego systemu komunikacji na linii nadawca – odbiorca. Powoduje to wymóg ciągłego, zintegrowanego korzystania
z instrumentów promocji, z których największą rolę odgrywa reklama. Wraz z promocją sprzedaży jest ona obecnie podstawowym instrumentem oddziaływania na konsumenta, informowania go o nowych produktach a także wpływania na proces decyzyjny. Niniejsza praca jest analizą komunikacji marketingowej, a w szczególności form reklamy Firmy Handlowej BOZ S.A. w Rzeszowie, a także oceną przeprowadzonej kampanii promocyjno- reklamowej. Przedstawiono modele komunikacji oraz przyczyny skutecznej bądź nieskutecznej komunikacji a także formy przekazu w komunikacji marketingowej
i ich integrację z marketing mix. Zaprezentowano funkcje i cele przekazu reklamowego, środki i nośniki w transmisji przekazu reklamowego oraz kryteria ich wyboru. Opisano etapy tworzenia działalności reklamowej poprzez określenie celów, odbiorców, ustalenie budżetu, treści przekazu. Omówiono metody oceny reklamy oraz zasady współpracy z agencjami reklamowymi. Zaprezentowano sposoby komunikacji marketingowej F.H. BOZ S.A. oraz dokonano analizy przeprowadzonej przez firmę kampanii promocyjno-reklamowej.
Opis
Słowa kluczowe
marketing, komunikacja marketingowa, reklama, kampania promocyjna, marketing-mix, agencja reklamowa